سالانه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی بافت‌های فرسوده هزینه می‌شود.

اختصاص ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بافت‌های فرسودهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران امروز چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ در نشست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، از اختصاص سالانه ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی ۲۷۰ محله دارای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی خبر داد.

هوشنگ عشایری گفت: از این میزان اعتبار، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و مابقی از محل اعتبارات دولتی و شهرداری‌ها، در قالب طرح بازآفرینی شهری تأمین می‌شود.

وی با بیان آغاز طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی از سال ۹۵ افزود: در این طرح ۱۰ ساله، بهسازی محله‌های قدیمی ۵۴۳ شهر کشور هدف‌گذاری شده است.

عشایری اضافه کرد: در سال گذشته از ۵۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه مصوب شهرداری ها، ۸۲ هزار میلیارد ریال آن برای اجرای این طرح هزینه شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۶ برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، ۴۱ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۵ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات حمایت از مسکن اختصاص یافت.

عشایری افزود: امسال، ۱۵ هزار میلیارد ریال از سوی دولت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی، همچنین از اختصاص قیر یارانه‌ای برای اصلاح معابر در بافت‌های فرسوده طبق درخواست ستاد باز آفرینی شهری و با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری خبر داد.

عشایری خاطرنشان کرد: برای ساخت سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکن در بافت‌های فرسوده شهری، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و فاضلاب، برق و گاز هر کدام مکلف به تخصیص ۳۵۰ میلیارد ریال تخفیف هستند.

گفتنی است: نشست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/خ

نشست ستاد بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار