کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمانیکه آمریکا دست از تهدید برندارد، برنامه هسته‌ای‌اش را کنار نمی‌گذارد.

کره شمالی: تا وقتی آمریکا دست از تهدید برندارد، برنامه هسته‌ای خود را متوقف نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کره شمالی امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور تا زمانیکه آمریکا دست از تهدید هسته‌ای خود بر ندارد، برنامه هسته‌ای‌اش را کنار نمی‌گذارد.

طبق اعلام آسوشیتدپرس، این بیانیه در حالی از سوی مسئولان خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر شده است که گفتگوها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به بن‌بست رسیده است.

در این بیانیه آمده است کره شمالی تا زمانیکه آمریکا دست از تهدید هسته‌ای بر ندارد، هرگز بصورت یکجانبه از برنامه هسته‌ای خود کنار نخواهد کشید.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار ماه ژوئن خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا متعهد شد در صورت اجرای وعده های واشنگتن مبنی بر لغو تحریم‌ها، برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کند. این در حالی بود که مذاکرات آنها پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، نماینده کره شمالی در ماه نوامبر به نتیجه نرسید.

ترامپ گفته است به احتمال زیاد در ماه ژانویه یا فوریه سال 2019 برای دومین بار با رهبر کره شمالی دیدار و گفتگو می‌کند. هرچند او هفته گذشته در یک پیام توئیتری نوشت «عجله‌ای برای این دیدار ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار