مجمع عمومی سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای موارد ادعایی نقض حقوق بشر در کره شمالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز دوشنبه با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آن شد که عاملان  آنچه «نقض آشکار حقوق بشر در کره شمالی»، خوانده شده است، مسئول شناخته شوند.

این قطعنامه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا به تصویب رسید. این چهاردهمین سال پیاپی است که چنین قطعنامه‌ای علیه کره شمالی تصویب می‌شود.

این قطعنامه که کره شمالی را با نام رسمی آن (جمهوری خلق دموکراتیک کره) خطاب قرار داده است، از مجمع عمومی سازمان ملل متحد می‌خواهد موارد ادعایی نقض حقوق بشر در کره شمالی را  محکوم کند. 

مجمع عمومی سازمان ملل از شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز خواسته است اقداماتی ضروری در نظر گیرد تا کره شمالی در خصوص چنین اقداماتی مسئولیت‌پذیر باشد. مجمع عمومی همچنین خواستار ارجاع پرونده کره شمالی به دیوان کیفری بین‌المللی شده است.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل همه این اتهامات را رد کرد و آن را یک مشت دروغ بسیار زشت خواند که مشتی از جداشدگان کره شمالی مقیم خارج ساخته و پرداخته‌اند. وی گفت این افراد کسانی هستند که در کشور مرتکب جنایت شده و فرار کرده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار