رنجبرزاده گفت: تغییر وزیر در فصل بودجه مناسب نیست، اما باید تذکرات و توصیه‌های نمایندگان از بعد نظارتی مورد توجه قرار گیرد.

تغییر و تحول در آموزش و پرورش در بودجه مناسب نیست/ مدیران با سیگنال‌های منفی باید برکنار شونداکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند عملکرد وزیر آموزش و پرورش درعزل و نصب معاونان و مدیران کل اظهار کرد: هرگز این عزل و نصب‌ها از سوی نمایندگان و با اجبار و دخالت آن‌ها صورت نمی‌گیرد البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که نماینده نباید نادیده گرفته شود و برای عزل و نصب ها از کوچه و بازار و سیاسیون شهر نظرخواهی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: نمایندگان حق قانونی دارند تا افرادی که در مسیر سیاست‌های خیابانی عمل می‌کنند تحت نظارت و بررسی قرار دهند.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید محلی برای رشد و تعالی دانش‌آموزان باشد تصریح کرد: اگر این نهاد رنگ سیاسی به خود بگیرد زیبنده نست و هرگز فکر نمی‌کنم وزیر به چنین اقدامی تن دهد هر چند ممکن است وزیری تحت فشار از ناحیه سیاسی خودش باشد که در کل این موضوع هم خوشایند نمایندگان مجلس نخواهد بود

وی با تأکید بر اینکه باید بین آموزش و پرورش و مجلس سطح  تعامل قابل توجهی وجود داشته باشد گفت: تعامل خوب میان آموزش و پرورش و مجلس باعث می‌شود تا امکان نظارت بر عملکرد آموزش و پرورشی‌ها بهتر صورت گیرد و این کار وظیفه نمایندگان مجلس است تا دستگاه‌های اجرایی را تحت نظارت داشته باشند اما کسی که در مسئولیتی زمینه تخریب نمایندگان را فراهم می‌کند شایسته حضور در این سمت را به هیچ عنوان ندارد.

 همه کاستی‌ها متوجه وزیر نیست

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: شرایط آموزش و پرورش متأثر از بودجه است و اکنون که کسری بودجه وجود دارد توجه به این نهاد کاهش یافته است بنابراین با اعتراضاتی موجه هستیم که وزیر را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که مدیریت منابعی که چندان مناسب نیست صرفا وزیر در این موضوع کوتاهی نکرده است و در مجموع باید بگویم آقای بطحایی نسبت به وزیر قبلی 5 تا 6 نمره عملکرد بهتری دارد.

رنجبرزاده با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاه عریض و طویلی است اظهار کرد: در این شرایط هر فرد و شهروندی باید خود نظارتی را مورد توجه قرار دهد علاوه بر آن شاهد بی تفاوتی سفیران آموزش و پرورش هستیم که در اقدام و اجرا سستی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مجموع می توانم بگویم وزیر فعلی با همکاری و تعامل بیشتر مجلس می‌تواند به فعالیت خود در این سمت ادامه دهد اما باید سیگنال های منفی و مخالفی مانند اظهارات اخیر یکی از معاونان این وزارتخانه مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن وزیر در عزل و نصب‌ها مورد توجه قرار گیرد و از بیان چنین اظهاراتی جلوگیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: این اقدام یعنی در وزارت آموزش و پرورش انسجامی وجود ندارد که این موضوع نشان از ناهماهنگی بین تیم اطلاع رسانی و وزیر است.

کاظمی با بیان اینکه تغییر و تحول در فصل بودجه‌ریزی آموزش و پرورش اقدام مناسبی نیست گفت: این موضوع باعث تخریب جایگاه آموزش و پرورش می‌شود و برای بهبود فعالیت‌ها باید وزیر تعامل بهتری با نمایندگان داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار