قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل گفت: ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس قربانی حملات شیمیایی است و این‌گونه هجمه‌ها بر هموطنانمان در زمان جنگ تحمیلی انجام شده است.

پتانسیل بالای ایران در خدمات اورژانس/ ایران قربانی حملات شیمیایی در جنگ تحمیلیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدی لاری قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه خدمات حوادث و فوریت‌های پزشکی با کشور آلمان که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد اظهار کرد: این تفاهم‌نامه بین سازمان اورژانس کشور و بنیاد اشتایگر آلمان است که در انجام این توافق‌نامه سازمان بهداشت جهانی و وزارت امور خارجه موثر بودند.

اسدی لاری تاکید کرد: کشور ایران در منطقه زلزله خیزی قرار دارد و مشکلات طبیعی و حوادث زیادی در کشور ما رخ می‌دهد.

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل ادامه داد: تجارب ایران در موضوعات خدمات اورژانسی بیشتر شده است ما متاسفانه قربانی موضوعات و حملات شیمیایی در زمان 8 سال دفاع مقدس بوده‌ایم به‌طوریکه حملات شیمیایی زیادی در جنگ بر روی هموطنانمان انجام شده است.

وی بیان کرد: وی ادامه داد: پتانسیل‌های زیادی در خدمات اورژانس ایران وجود دارد. در طول 5 سال گذشته طرح تحول نظام سلامت در ایران انجام شده است و سازمان اورژانس نقشی موثر در این طرح داشته‌اند.

پتانسیل‌های بالا در ارتقا خدمات اورژانس

اسدی لاری با اشاره به اینکه برای ارتقا خدمات پتانسیل‌های  زیادی وجود دارد، افزود: ایران در طول 5 سال گذشته از تجارب کشورهای فرانسه، روسیه و ترکیه استفاده کرده است و در حال حاضر نیز با انجام این توافق نامه از تجربه آلمان در زمینه اورژانس استفاده می‌شود

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل بیان کرد: ارتباطی خوب با اورژانس فرانسه داریم و موضوع رسیدگی به بیماران سکته مغزی را از کشور روسیه یاد گرفته‌ایم.

وی گفت: وزارت بهداشت از موضوعات آموزشی در اورژانس حمایت می‌کند و ارتقای خدمات بیمارستانی همیشه مورد توجه سرپرست این سازمان و همکار‌انمان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار