همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاورد‌های علمی واحد‌های پژوهشی حوزه علمیه در قم گشایش یافت.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوانازقم،درنمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی حوزه علمیه که در سه بخش ویژه انقلاب اسلامی،آثار علمی برگزیده علوم انسانی اسلامی و اختصاصی مراکز پژوهشی برپا شده ۶۰ مرکز پژوهشی آخرین آثار و دستاورد‌های خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه هم در آیین آغاز به کار این نمایشگاه، تولید علم و اندیشه و توسعه مرز‌های دانش اسلامی متناسب با نیاز امروز جامعه را از وظایف حوزه‌های علمیه برشمرد و عنوان کرد: باید همگرایی و تعامل با نهاد‌های علمی و پژوهشی داخلی و بین المللی گام‌های رو به جلو و گسترده‌ای در زمینه مطالعات علوم انسانی و اجتماعی و انقلاب اسلامی برداشته شود.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی تقویت رویکرد پرسشگری در نظام آموزشی، توجه به مطالعه و سنت‌های پژوهشی و نهضت تدوین و ترجمه متون تألیفی و علمی به زبان‌های دیگر، ارتقاء مجلات حوزوی و ترسیم نقشه جامع پژوهش را از مهمترین مولفه‌ها در زمینه پژوهش‌های حوزوی عنوان کرد.

حجت الاسلام میرمعزی معاون پژوهشی حوزه علمیه قم در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در عرصه پژوهش در علوم انسانی اسلامی از سوی مرکز تحقیقات حوزه گفت: در این نمایشگاه حدود سه هزار اثر پژوهشی در هجده رشته با مشارکت پانزده موسسه حوزوی به صورت ویژه ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دویست مرکز پژوهشی در حوزه علمیه قم در کنار دیگر مراکزی که به صورت آزاد فعالیت پژوهشی دارند فعال هستند و با تکیه بر سیره و سنت سلف صالح حوزه‌های علمیه اقدام به پژوهش و تألیف آثار علمی می‌کنند.

نمایشگاه دستاورد‌های علمی و پژوهشی حوزه تا بیست و نهم آبان از ساعت ۹ تا ۱۹ در مصلای قدس برای بازدید عموم دائر است.

انتهای پیام/ح

برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی حوزه علمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار