رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از جمهوری‌خواهان به دلیل بی‌توجهی به اقدامات و اظهارات دونالد ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، «جیمز کومی»، رئیس کنونی پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمله لفظی به سازمان اف بی آی انتقاد کرد.

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشته بود: «به یاد داشته باشید مایکل کوهن فقط پس از آن به یک موش خائن تبدیل شد که اف بی آی کاری کرد که پیش از آغاز تهدید رقبای سیاسی اصلا قابل تصور نبود. آنها وارد دفترکار یک وکیل شدند. چرا آنها به زور وارد ساختمان کنگره ملی دموکرات‌ها نشدند تا سرور رایانه‌ای کلینتون را بدست آورند یا وارد دفتر کار (هیلاری) شیاد نشدند؟»

جیمز کومی هم در واکنش به این توهین های ترامپ به اف بی آی روز گذشته (یکشنبه) در حساب توییتر خود نوشت: «این پیام از سوی رئیس‌جمهور کشور منتشر شده است که درباره حکم بازرسی قانونی که بوسیله یک قاضی فدرال صادر شده، ابراز تردید می‌کند. شرم بر جمهوری‌خواهان باد که در حال حاضر حتی به خاطر اف بی آی، حاکمیت قانون و حقیقت هیچ حرفی نمی‌زنند.»

مایکل کوهن هفته گذشته به دلیل پرداخت حق السکوت به دو بازیگر زن مستهجن که رئیس جمهور آمریکا با آنها رابطه غیراخلاقی داشته است، به 3 سال حبس محکوم شد. کوهن اعلام کرد این اقدامات را برای پنهان کردن کثیف‌کاری‌های رئیس جمهور آمریکا انجام داده است. محکومیت مایکل کوهن تا به امروز طولانی‌ترین حکمی است که به یک شخص مرتبط با رئیس جمهور آمریکا داده می شود.

تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و همچنین احتمال ارتباط اعضای تیم ترامپ با مقامات روس تاکنون منجر به متهم شناخته شدن 33 شخص و 3 نهاد شده است. رابرت مولر، مدیر سابق اف بی آی در مه سال 2017 به عنوان مسئول این تحقیقات انتخاب شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون بارها از این تحقیقات انتقاد کرده و آن را «شکار ساحره» خوانده است. ترامپ حتی در ماه گذشته میلادی هم رابرت مولر را به هدر دادن بیش از 40 میلیون دلار در جریان این تحقیقات متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار