دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان های بزرگ ملی و استانی در دانشگاه شیراز گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، امروز یکشنبه 25 آذرماه دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان های بزرگ ملی و استانی در دانشگاه شیراز افتتاح و تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشی با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه و مسئولان شرکت ملی فرآورده های نفتی، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرکت پالایش گاز فجر جم،  لاستیک دنا و شهرداری شیراز به امضا رسید.

بنی کریمی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس در این مراسم با اشاره به وضعیت این شرکت اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان فارس از بزرگترین مجموعه سی و هفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سومین مصرف کننده فرآورده‌های نفتی است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد این شرکت مرتبط با گاز و ۳۰ درصد آن مرتبط با مجموعه فرآورده‌های نفتی است که همین میزان درصد هم مربوط به استان فارس است.

بنی کریمی اضافه کرد: روزانه ۱۲ لیتر فرآورده‌های نفتی با امکاناتی که در اختیار داریم، عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس افزود: ۳۰ تا ۳۵ درصد فرآورده‌های مورد نیاز استان از پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و ۷۰ درصد فرآورده‌های نفتی استان از طریق پالایشگاه‌های دیگر کشور عمدتا اصفهان و بندرعباس فراهم می‌شود.

وی با اشاره به چالش‌های این پالایشگاه در این خصوص، تصریح کرد: زیرساخت‌های ما در استان درخصوص تامین و بالا بردن امنیت سوخت رسانی با مشکل روبرو است.

بنی کریمی بیان کرد: ساخت پالایشگاه دوم و اتصال انبار‌های نفت استان به خطوط لوله ۲ طرح مهمی است که علیرغم گذشت بیش از ۲۰ سال پیشرفت خوبی در این خصوص نداریم.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق مقامات دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفت در حال پیگیری پالایشگاه دوم هستیم، که هم برای اشتغالزایی و هم برای اینکه ما را به موازنه مثبت در تولید و مصرف در سطح استان برساند و استان فارس را به عنوان یک استان مبدا یا تدارکاتی برای سایر استان‌ها فراهم بکند در حال پیگیری هستیم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس گفت: ۶ و نیم تا ۷ درصد سوخت در استان مصرف می‌شود و ۷۰ درصد بیش از ۷ تا ۸ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم و این خود چالش‌هایی را ایجاد کرده است که در امنیت سوخت رسانی در مواقع بحرانی و شرایط ویژه حتی در شرایط عادی، با توجه به مسائلی، چون ایمنی، هزینه ها، تصادفات و بخصوص زیست محیطی ممکن است مشکلاتی را برای استان فراهم کنند.

بنی کریمی افزود: استان، به دلیل موقعیتی که دارد ۶۵ درصد سوخت آن در بخش حمل و نقل مصرف می‌شود، ۲۰ درصد سوخت در بخش کشاورزی است، ۵ درصد سوخت در بخش صنعت و ۱۰ درصد سوخت در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

وی گفت: ارتباط صنعت در کنار دانشگاه می‌تواند به رفع مشکلات اشاره شده، کمک زیادی کند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: این شرکت در سال‌های اخیر کار‌های بسیار خوبی در دانش و فناوری‌ها داشته است.

بنی کریمی تصریح کرد: این سیستم‌های جدید و به روز در زمینه‌های فعالیت‌های پژوهشی کمک کرده تا خدمات را ارتقا دهیم که از جمله آن‌ها سامانه هوشمند سوخت در کشور است.

وی اضافه کرد: از دیگر سیستم‌های جدید، سامانه فروش اینترنتی سوخت است که نیاز به یک واحد تولیدی، صنعتی و خانوار را در هر محلی که می‌تواند درخواست دهد بدون مراجعه به واحد صنعت یا واحدی از پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه و سوخت را درخواست کند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با اشاره به اینکه یکی دیگر از سامانه ها، سامانه تجارت آسان است، افزود: بیش از ۲۵ سامانه جدید نرم افزاری در حال اجرا است.

بنی کریمی با اشاره به اینکه شرکت فرآورده‌های نفتی استان، رتبه برتر در حوزه پژوهشی کسب کرده است، ادامه داد: ارتباط این شرکت با دانشگاه موجب کسب نتایج مثبتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، توجه به پژوهش و ارتقای فناور‌های ما است، گفت: این شرکت هیچ مشکل مالی ندارد و امیدوارم با توجه به توانمندی‌هایی که وجود دارد با کمک یکدیگر بستر را برای پژوهش و مقالات فراهم کنیم.

افتتاح دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان های بزرگ ملی و استانی در دانشگاه شیراز

افتتاح دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان های بزرگ ملی و استانی در دانشگاه شیراز

انتهای پیام/ب

افتتاح دفاتر نمایندگی صنایع و سازمان های بزرگ ملی و استانی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار