فرماندار ویژه زابل، با بیان اینکه از روند گازرسانی به زابل راضی نیستیم، گفت: تا روز قبل، ۱۴۰ هزار کپسول توزیع کردیم که برابر با جمعیت زابل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، یکی دو هفته است که مشکل سیلندر‌های گاز و صف‌های طولانی در  شهرستان زابل مردم را کلافه کرده است.

غلامرضا گنجی فرماندار ویژه زابل، گفت: گاز حوزه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، هیرمند، هامون، نیمروز و زهک است و قریب به اتفاق این‌ها غیر از شهرستان هیرمند را شهرستان زابل پیگیری می‌کند.

وی گفت: در ماه حدود ۲۳۰۰ تن گاز سهمیه داشتیم که از مبادی اصفهان و بندر عباس وارد منطقه می‌شد، اما این میزان با توجه به سرمای هوا کفاف منطقه را نمی‌داد، از آن طرف هم مشکل نفت را داشتیم که در تابستان نفت توزیع نشده بود، این هم مزید بر علت شد و مردم به سمت و سوی استفاده از گاز مایع آمدند.

فرماندار زابل ادامه داد: بعد از پیگیری‌ها حدود ۷۰۰ تن به سهمیه ما اضافه شد که ما دنبال ۳۵۰۰ تن بودیم، اما فعلا به ما قول داده شده که ۳۰۰۰ تن برداشت بکنیم، روزانه ۳۰۰ هزار لیتر توزیع نفت داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته به ۶۰۰ هزار لیتر خواهد رسید.

گنجی بیان کرد: از طرفی، عده‌ای در فضای مجازی و در محافل و مجالس مردم را ترساندند و تشنه گاز کردند و گفتند گاز کم است و همه هجوم آوردند و هر آنچه کپسول خالی داشتند، آمدند توی صف تا گاز بگیرند.

برخورد با دلالان سیلندر‌های گازمایع در زابل

وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد تا روز قبل ما ۱۴۰ هزار کپسول در حوزه سیستان توزیع کردیم که شهر زابل، حدود ۱۴۰هزار نفر جمعیت دارد و اگر مبنا شهر زابل باشد، به ازای هر نفر یک سیلندر توزیع کرده ایم.

فرماندار ویژه زابل گفت: از طرف دیگر، معاون برنامه ریزی فرمانداری به همراه همکارانشان و نمایندگان اداره بازرگانی و اداره صنعت معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی و نیرو‌های مردمی و بسیجی را هم آورده‌ایم و از محل جایگاه با ماشین‌ها همراه می‌شوند و در بین مردم می‌روند و به نحوه توزیع نظارت می‌کنند، فعلا اوضاع بهتر شده است.

این مسئول بیان کرد: یک مشکل مهم هم در مبادی داریم؛ آنهم اینکه متاسفانه پیگیری هم کردیم، اما مرتفع نشده این است. از ماشین‌های ما بیگاری می‌کشند یعنی ماشین ما برای حمل گاز که مراجعه می‌کند به آن‌ها گفته می‌شود یک بار هم ببرید تهران یا ببرید در واگن‌ها تخلیه بکنید که موجب کند شدن روند گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسئول شرکت نفت استان در زابل است و با معاون فرمانداری و نمایندگان مجلس جلسه دارند و برای بررسی و پیگیری حل خواهد شد.

گنجی بیان کرد: بحث بعد اینکه هنوز گاز «سی‌ان‌جی» به سیستان نرسیده و تعداد زیادی از خودرو‌های ما بصورت غیرقانونی از کپسول‌های گاز دارند استفاده می‌کنند که موجب بالا رفتن تقاضا شده است.

وی ادامه داد: مراکزی را که به صورت غیرقانونی این کار را انجام می‌دادند، شناسایی و تعدادی از آن‌ها را پلمپ کردیم؛ همچنین یک اکیپ هم از نماینده دادستان، نماینده تعزیرات و بازرگانی و فرمانداری در حال برخورد با دلال‌ها و کسانی هستند که بازار را ملتهب می‌کنند.

از روند گازرسانی به زابل راضی نیستم

فرماندار ویژه زابل با بیان اینکه از روند گازرسانی به زابل راضی نیستم، افزود: ۴۵کیلومتر در شهر زابل لوله‌گذاری شده و ایستگاه سی ان جی آنجا هم احداث شده است که با خودرو‌های مخصوص که گاز سی ان جی را حمل می‌کنند گاز حمل می‌شود، دوستان گفتند این ۴۵کیلومتر را در ۴ فاز گازدار می‌کنیم، اما من خواستم همه این‌ها به اضافه ۲۳کیلومتر هم که بنا بود امسال اجرایی شود علمک‌گذرای و گازدار شود تا مردم مشکلشان حل شود.

وی ادامه داد: انتقال گاز از زاهدان به زابل در دو قطعه تعریف شده است که یک قطعه به پیمان رفته و از دو راهی زابل به سمت زاهدان در حال اجرا و زیرسازی آن هم در حال انجام است، قطعه دوم نیز از دوراهی به سمت زابل در دست پیمان‌سپاری است.

انتهای پیام/ی

 

 

منبع:فارس

برچسب ها: گاز ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.