رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ واحد صنفی قصاب متخلف که ظرف 2 روز گذشته گوشت را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کردند شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ،  داریوش دیودیده گفت: در بازرسی های نوبتی از واحدهای قصابی شهر یاسوج ، ۲۸واحد صنفی که گوشت را بالاتر از قیمت مصوب عرضه می کردند شناسایی و برای آن ها به سبب گرانفروشی و عدم نصب نرخ نامه کارگروه ستاد تنطیم بازار پرونده تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: بهای هر کیلوگرم گوشت بزغاله و بره 540 هزار ریال و بهای هر کیلوگرم گوشت بز و گوسفند 440 هزار ریال در این استان تعیین شده و بالاتر از این قیمت،متصدیان واحدهای عرضه گوشت حق فروش ندارند.
دیودیده بیان کرد: این نرخ ها سبب نارضایتی برخی از قصابان در کهگیلویه و بویراحمد شده و تعدادی نیز نسبت به عرضه گوشت قرمز با این قیمت خودداری می کنند.
وی عنوان کرد: بر اساس نظارت های بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و گزارش های دریافتی از سوی شهروندان محترم، برای قصابانی که گوشت قرمز را بیش از قیمت مصوب عرضه کنند ،برای انها پرونده تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات معرفی می شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای جبران کمبود گوشت قرمز در بازار استان طی چند روز گذشته 50 تن گوشت قرمز منجمد در تمامی شهرستان های استان بر اساس جمعیت هر کدام توزیع و نظارت های لازم صورت گرفت.
وی ابراز داشت: هم اینک نیز توزیع گوشت قرمز منجمد در سراسر استان برای بار دوم در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و در حال توزیع است.
دیودیده گفت: از امروز شنبه نیز توزیع گوشت منجمد مرغ به نرخ مصوب دولتی هر کیلوگرم 89 هزار ریال در این استان آغاز شده است.
از ابتدای مهر امسال تاکنون 332 تن گوشت منجمد گوساله به قیمت دولتی بین فروشگاه های طرف قرارداد کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
براساس قیمت مصوب گوشت منجمد گوساله به بهای هر کیلوگرم 290 هزار ریال در این استان به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/غ

برخورد با متخلفان فروش گوشت در استان

برچسب ها: بازار ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.