امسال ۴۷ فقره تفاهمنامه مراتع ممیزی شده در هرمزگان منعقد شده است.

امیرزاده رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت: امسال ۸ فقره تفاهمنامه مراتع طرح دار و ۴۷ فقره تفاهمنامه مراتع ممیزی شده منعقد شده است.

وی افزود: ۲۵ فقره کارت مرتعبانی نیز صادرشده است.

رییس اداره فنی حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان حفاظت مشارکتی با کاهش صرفه جویی در هزینه‌ها را یکی از طرح‌های مهم برشمرد که با همکاری مجریان مرتعداری و مسئولان در عرصه‌های منابع طبیعی در سطح استان برای توسعه حفظ و احیای منابع طبیعی در حال اجرا است.

امیرزاده افزود: طرح حفاظت مشارکتی با هدف پیشگیری از حریق، کنترل آفات و بیماری‌های جنگلی مرتعی، کاشت گونه‌های سازگار منطقه ایی و گیاهان دارویی به صورت کپه ایی و بذر کاری مقرون به صرفه، شمارش درختان، نصب تابلو ودرج نوار سبز، افزایش ترویج وفرهنگ سازی، افزایش کنترل تخریب عرصه‌های ملی، توانمند سازی جنگل و مرتع نشینان و اقتصادی کردن طرح‌های مرتع و جنگل برا‌ی بهره برداران اجرا می‌شود.

وی گفت: هر گونه عملیاتی که در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و با مشارکت مردمی صورت گیرد از عوامل مؤثر در اجرای این طرح است.
انتهای پیام/ز


اجرای طرح حفاظت مشارکتی در مراتع هرمزگان

برچسب ها: محیط زیست ، طبیعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.