ارتش نیجریه چند ساعت پس از ممنوع کردن موقت فعالیت یونیسف، مجوز از سرگیری فعالیت این نهاد بین‌المللی را صادر کرد.

نیجریه مجوز ازسرگیری فعالیت یونیسف را صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش نیجریه جمعه شب چند ساعت بعد از متهم کردن کارکنان صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در شمال شرق نیجریه به همکاری با عناصر تروریستی در این منطقه و ممنوع کردن موقت فعالیت یونیسف، مجوز از سرگیری فعالیت این نهاد بین‌المللی را صادر کرد.

شمال شرق نیجریه با خشونت های گروه تروریستی بوکو حرام رو به رو است و حملات این گروه از سال 2009 به کشته شدن بیش از 30 هزار نفر و آواره شدن میلیون ها نفر منجر شده است. ساکنان این منطقه به کمک های بشردوستانه بین‌المللی نیاز دارند.

ارتش نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد نشستی فوری را جمعه شب با نمایندگان یونیسف برگزار کرده است. ارتش در بیانیه خود افزود "فرماندهی نظامی منطقه بعد از مذاکرات طولانی درباره ضرورت هماهنگ شدن فعالیت یونیسف با نیروهای امنیتی" ممنوعیت سه ماهه فعالیت های یونیسف را لغو کرد.

ارتش نیجریه در بیانیه قبلی خود که چند ساعت قبل منتشر شد، اعلام کرده بود یونیسف افرادی را با هدف آسیب رساندن به مبارزه با اقدامات تروریست‌ها آموزش می دهد و مطرح شدن اتهامات ادعایی نقض حقوق بشر علیه نیروهای ارتش در همین راستا صورت می گیرد.

ارتش نیجریه تاکید کرده بود کارکنان یونیسف جاسوس هایی را که از تروریست‌ها حمایت می کنند و طرفدار آنها هستند، آموزش می دهد و در این منطقه مستقر می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار