سعید ناجی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان سمنان ۷۸پروژه به تصویب رسید.

تصویب ۷۸پروژه در سفر رئیس جمهور به استان سمنان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرپرست استانداری سمنان در جمع خبرنگاران مهم‌ترین دستاورد‌های دومین سفر رئیس جمهوری به استان را تشریح کرد.

سعید ناجی گفت: حضور پرشور مردم در استقبال از رئیس جمهور نشان داد که مردم به نظام و دولت اعتماد دارند.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور علاوه بر تقویت نشاط و امید و تحرک بین مردم تکلیف پروژه‌های نیمه تمام استان را نیز مشخص کرد و ۴۰پروژه بدون ردیف در این سفر ردیف دار شدند.

وی از تصویب ۷۸پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۶۶میلیارد تومان در سفر دوم رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ۲۶پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۷۲میلیارد تومان و دو میلیون دلار نیز آغاز و ۵۲۷پروژه نیز با اشتغال زایی دو هزار و ۱۱۱نفر افتتاح شد.

وی با اشاره به عرضه ۸۰فرصت سرمایه گذاری در همایش توسعه گفت: در این همایش ۳۴۵طرح با اعتبار ۴هزار و ۵۰۰میلیارد تومان و توافق با ۱۱بانک نیز به تصویب رسید و همچنین ۱۱۰تفاهم نامه سرمایه گذاری با ۱۰هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۵هزار نفر منعقد شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری نیز در این جلسه از تخصیص اعتبار به پروژه‌های دور اول خبر داد و افزود: تا قبل از سفر ۵۹۳میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های دور اول ابلاغ شده بود که در جریان سفر ۲۴۰میلیارد تومان دیگر نیز ابلاغ شد و هم اکنون ۸۱۳ میلیارد تومان از ۹۴۸میلیارد تومان بودجه دور اول ابلاغ شده است و ۳۰۰میلیارد تومان مازاد نیز برای دور اول درخواست کردیم که با ابلاغ آن پروژه‌های دور اول به اتمام خواهد رسید.

قدرت الله ابک در خصوص پروژه‌های دور اول سفر هم گفت: از پروژه‌های مصوب دور اول سفر ۱۵طرح به بهره برداری رسیده، ۱۷ طرح تا ۶۰درصد، ۱۶طرح بین ۶۰تا۸۰ درصد، ۲۴طرح بین ۸۰تا۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۴طرح نیز زیر ۶۰درصد پیشرفت دارد.

وی در خصوص پروژه انتقال اب دریای خزر هم گفت: دولت اعلام کرده که این طرح از لحاظ فنی و عملیاتی مشکلی ندارد و این طرح هم اکنون پیوست قانونی دارد و مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد.

ابک در خصوص سهم هر بخش از ۷۸پروژه دور دوم سفر نیز گفت: آموزش عالی ۸طرح، آموزش و پرورش ۷طرح، گردشگری ۱۷طرح، ورزش ۶طرح، بهداشت و درمکان ۸طرح، عمران شهری ۳طرح، حمل و نقل ۱۲طرح، کشاورزی ۷طرح و منابع آب ۹طرح را به خود اختصاص داده اند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان هم در این نشست از توجه ویژه رییس جمهور به بخش گردشگری استان خبر داد و افزود: هزار و ۸۰۰میلیارد تومان برای توسعه صنعت گردشگری در استان از طریق صندوق توسعه اختصاص یافته و محدودیتی برای استفاده از این منابع نداریم و در سال جاری نیز هزار میلیارد تومان منابع تسهیلاتی در هتلینگ سرمایه گذاری شده است.

در پایان این نشست سه ساعته خبرنگاران نیز سوالات خود را مطرح کردند.

انتهای پیام / گ

نشست خبری سرپرست استانداری سمنان

برچسب ها: استانداری ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.