8 سال دفاع مقدس در تاریخ ایران به عنوان یکم ورق زرین باقی ماند/امروز هم ما از مشکلات عبور خواهیم کرد/بودجه سال 98 فردا تقدیم مجلس می شود رئیس جمهور با بیان اینکه توان دفاعی کشور مورد مذاکره نخواهد بود، گفت: شکی نیست که باید از نظر دفاعی قوی شویم و این امر قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن روحانی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم استقبال از هیئت دولت استادیوم تحتی شاهرود، بابیان اینکه استقبال از دولت نمایش پشتیبانی از نظام است، ابراز داشت: این امر به معنای واقعی دشمن‌شکن است و نشان می‌دهد علیرغم اختلاف‌سلیقه‌ها ما باهم و در کنار هم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در شرایطی قرار داریم که برای گذر از مشکلات می‌بایست دست‌به‌دست همدیگر داده و راه اتحاد را انتخاب کنیم، لذا امروز چاره‌ای جز ایستادگی و مقاومت نداریم.

عده‌ای فقط مشکلات را می‌گویند

رئیس‌جمهور بابیان اینکه کشاورزی هم سختی و هم فرصت دارد، تأکید کرد: امروز محصولات شاهدیم که یک‌باره گوجه می‌شود که باید حواسمان جمع باشد، اما در محصولات و کالاهای اساسی اگر حواسمان جمع نباشد همه‌اش قاچاق می‌شود.

روحانی افزود: درست است که مردم می‌گویند تورم و گرانی داریم اما در کالاهای اساسی مانند برق، آب، انرژی و ... ایران جزء ارزان‌ترین کشورهای دنیا است.

وی با طرح این پرسش که بنزین لیتری یک هزارتومان در کدام کشور عرضه می‌شود؟ تأکید کرد: در تمام کشورها حتی ترکیه و افغانستان نیز بنزین لیتری شش و ۱۰ هزار تومان است، در بخش آموزش نیز کشورمان ارزان‌ترین است، بهداشت و درمان هم همین‌طور ما ارزان‌ترین کشور هستیم، اما عده‌ای می‌آیند و فقط مشکلات را می‌گویند که کالاها گران شده است ما می‌فهمیم که مردم مشکلات دارند اما باید دست‌به‌دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم اما باید بپذیریم که ارزان‌ترین کشور دنیا هستیم.

روحانی گفت: مرکز باید کارها را رها کند و به استان‌ها اختیار دهد تا کارها پیش برود؛ یارانه استان‌ها را قصد داریم به خود استان‌ها ابلاغ کنیم و اگر کسی پول اضافه دارد، نمی‌خواهد یارانه دریافت کند، این پول در خود استان هزینه شود.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم 20 درصد حقوق‌ها را زیاد کنیم تا بخشی از مشکلات رفع شود، اضافه کرد: این به این معنی نیست که در بخش سیاست خارجی کار نمی‌کنیم، حتی اگر آمریکا هم برابر حق تسلیم شود، با او صحبت می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری افزود: بی‌موقع مذاکره کردن برای کشور خطرناک است و باید به موقع مذاکره کرد؛ هر وقت زمانش برسد اهل مذاکره هستیم.

نعمت امنیت را قدر بدانیم

رئیس‌جمهور با اشاره به امنیت حاکم بر کشور تأکید کرد: کجای دنیا امنیت این‌چنینی را مشاهده می‌کنیم که دلاورمردان ما در مرزها و درون مرزها امنیت را برقرار کرده‌اند و این نعمات خدایی را باید قدردانی کنیم. 

روحانی افزود: برای سال آینده بر همین مبنا بودجه‌ریزی کرده‌ایم که مشکلات مردم درباره معیشت رفع شود، برای ما سخت است که مجلس الزام کرده تا بودجه را نیمه آذرماه تحویل دهیم اما به‌هرحال نماینده هستند و ما حرفی نداریم، البته این قانون به خاطر دولت قبل بود که تا اواخر بهمن‌ماه بودجه را به طول می‌انجامید و ما امروز تاوان آن را پس می‌دهیم.

وی بابیان اینکه بودجه سال ۹۸ اما درعین‌حال آماده‌شده است و دو هفته آینده به مجلس داده می‌شود، تأکید کرد: فشار بر روی اقشار وجود دارد و ما این امر را می‌دانیم و در راستای رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم.

تلاش بر این است که نگذاریم کالاهای اساسی گران‌تر شود

رئیس‌جمهور همچنین با ابراز اینکه مسئولانی هستند که دلسوزانه برای مردم برنامه دارند و حداقل روزی ۱۲ تا ۱۳ ساعت کار می‌کنند تا مشکلات رفع شود، افزود: همه مسئولان در حال تلاش هستند، البته ما می‌پذیریم که خیلی از مشکلات باقی‌مانده و باید آن را حل کنیم، تلاش ما بر این است که نگذاریم کالاهای اساسی گران‌تر شود و با همین قیمت که امسال وارد می‌شود با همین قیمت وارد شود، بخش‌هایی که در داخل تولید می‌شود نیز دولت حمایت می‌کند تا کالاهای موردنیاز مردم در دسترسشان قرار گیرد.

روحانی گفت: دولت به‌تنهایی اما قادر نیست بدون حمایت مردم و کمک آن‌ها مشکلات را رفع کند لذا همه باید دست‌به‌دست دهیم، بیان کرد: ما متأسفانه بروکراسی خوبی نداریم بسیاری از مردم در ادارات معطل می‌شوند.

وی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ طرحی نبوده که برای سفرها تولید کنیم تمام پروژه‌های تصویب‌شده مجلس که بعضاً اجرایی شده بودند نیز اولویت‌دار هستند و برخی پروژه‌ها که در پروسه اداری گیر افتاده را وقت بیشتری می‌گذاریم، مانند انتقال آب به مرکز این امر پیچ اداری خاصی داشت که وقت گذاشتیم و این امر را رفع کردیم و این امر حسن سفر استانی است که رئیس‌جمهور مجبور می‌شود ساعت‌ها وقت بگذارد تا موضوعی حل شود، ما در سفر استانی چیزی را خلق نمی‌کنیم و تنها تلاش می‌کنیم به آن استان توجه داشته باشیم.

 در برخی پروژه‌ها مانند قطار سریع‌السیر تهران-مشهد ‏عقب هستیم ‏

رئیس‌جمهور بابیان اینکه سمنان پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد، گفت: این وظیفه ما است که این‌ها را به فعلیت درآوریم زیرا استان سمنان محل اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب است.

روحانی با ابراز اینکه در برخی پروژه‌ها مانند قطار سریع‌السیر تهران-مشهد عقب هستیم، گفت: در جاده حرم به حرم باید سرعت عمل داشته باشیم و تلاش کنیم چراکه این پروژه برای ملت ایران مهم است و در سال ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از این جاده استفاده کنند، از سوی دیگر پروژه شمال-جنوب نیز برای ما مهم است، استان سمنان می‌تواند یزد و اصفهان و جنوب را به شمال برساند، یکی از کارهایی که عقب‌مانده بود همین جاده معلمان-دامغان بود که بودجه آن به استانی دیگر رفت و باید امروز جبران شود و این امر در دست برنامه‌وبودجه است چراکه این جاده‌ها برای ما مهم است.

وی راه‌آهن برقی اینچِ برون-گرمسار را از طرح‌های بسیار مهم استان سمنان برشمرد و تصریح کرد: این طرح دو میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و برای اینکه راه‌آهن اینچِ برون را به گرمسار با دو خط اتصال دهیم باید تونل‌های مسیر اصلاح شود لذا اعتبار آن تأمین‌شده و همکاری‌مان با روسیه صورت گرفته که کار بزرگ استراتژیک است.

امضاء ۱۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در استان سمنان

رئیس‌جمهور موضوع آب را از مهم‌ترین مسائل استان سمنان برشمرد و گفت: مشکل آب یک مسئله ملی است و بحث این استان و آن استان در آن مطرح نمی‌شود، آب آشامیدن حق مردم است و کسی نمی‌تواند برای آن حرف بزند، من به مردم خوزستان‌هم گفتم که روی آب شرب نباید حرفی زد.

روحانی درباره انتقال آب دریای خزر نیز با تأکید بر اینکه دریا مال خدا است و حق آبه‌ای ندارد زیرا آبی است که خداوند در اختیار ما گذاشته و باید این را شیرین کنیم و به دست مردم برسانیم، ، گفت: ‏عمده کار در این راستا سرمایه‌گذاری است که باید بخش خصوصی کار را انجام دهد.

وی با اشاره به امضاء ۱۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه در استان سمنان، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها که اگر فعال و اجرایی شود می‌توانیم تحول خوبی را در استان شاهد باشیم، لذا نباید بگذاریم طرح‌ها طولانی شود

 

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
جز ارزان ترین کشورها هستیم
با حقوق وزارت کار یک و دویست
و هزینه دلار ۱۵۰۰۰تومن
آخرین اخبار