رئیس جمهور با بیان اینکه حجاب و نماز از بهترین جلوه های اسلام در دنیا هستند، گفت: برپایی نماز های جماعت امروزه در اروپا باعث افتخار مردم است و این نشانه پیروزی اسلام است.


حجاب و نماز از بهترین جلوه های اسلام در دنیا هستند/ نباید نماز ابزار گزینش و پست باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی در ‌بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز که به میزبانی ‌استان سمنان در حال برگزاری است، ‌چهره درخشان دین را نماز دانست و اظهار داشت: حیات‌، سکون‌ و آرامش ما در کنار نماز به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) با آن مقام و منزلتش وقتی برایش مشکلی پیش می‌آمد بلافاصله دو رکعت نماز اقامه می‌کرد، افزود: وقتی حضرت علی (ع) با پیکر بی‌جان حضرت فاطمه زهرا (س) روبه‌رو شد دو رکعت نماز اقامه کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز به نماز داریم و این افتخار ماست که خداوند از ما خواسته با او حرف بزنیم و عبادتش کنیم، تصریح کرد: حداقل در روز 17 رکعت نماز به جای می آوریم و با خداوند سخن می‌گوییم.

روحانی با بیان اینکه کشورها را با پرچم می شناسند، ادامه داد: دین بدون نماز قابل شناخته شدن نیست، نماز همان اصل عبودیت در کنار توحید است.


بیشتر بخوانید: آغاز بیست‌وهفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور: از تمام امکانات برای اقامه نماز استفاده شود +تصاویر 


وی به اشاره های مختلف نماز در زندگی برخی چهره ها در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: بیش از 135 نوبت در قرآن نام حضرت موسی(ع) آمده است، آن جا که خداوند با حضرت موسی(ع) سخن می گوید، اولین دستور این است که نماز را به پا دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حجاب و نماز بهترین جلوه های اسلام در دنیا هستند، گفت: برپایی نماز های جماعت امروزه در اروپا باعث افتخار مردم است و این نشانه پیروزی اسلام است.

روحانی اضافه کرد: آن کودک هم که سخن می گوید و طهارت مادر و حقانیت خود را به جهانیان اعلام می کند می گوید به من امر به نماز شده است.

وی افزود: وقتی حضرت ابراهیم(ع) هاجر را می گذارد و کودکش اسماعیل را در بیابان بی آب و علف و خشک رها می کند، آنجا هم از نماز یاد می شود.


بیشتر بخوانید: مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ جامعه است 


رئیس جمهور گفت:  اولین نکته‌ای که قرآن برای آرامش ما بیان می‌کند که در مشکلات جزع‌وفزع نکنیم و در راحتی‌ها و در دستاوردها حرص ما را نگیرد نماز است،  چه چیزی می‌تواند ملت بزرگی را در برابر قدرت‌ها حفظ کند جز نماز؟ جز تکیه به لطف و رحمت خداوند؟ در انقلاب اسلامی نیز نماز مخصوصاً جماعت آن چهره‌های گوناگونی داشت، در دوران قبل از انقلاب اسلامی نماز دسته‌جمعی میان جوانان دو تا معنا داشت، نخست انقلابی بودن و دیگری مذهبی بودن، نماز دسته‌جمعی به معنای روشن‌فکر معتقد بود.

وی افزود: سال 43 وقتی امام (ره) آزاد شدند همه دانشجوهای دانشگاه تهران و اساتید در مدرسه فیضیه آمدند و در کنار طلاب آن جشن بزرگ را برپا کردند، همه احساس کردیم هدفی بلند داریم و آن هدف در سایه اتصال به‌حق و وحدت امکان‌پذیر است و امروز در این شرایط بیش از هر زمان دیگر نیاز به استعانت از خداوند داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: مساله نماز مساله اسلام نیست، حقیقت دین است که در واقع اتصال به خداوند است، چهره درخشان دین اتصال به خداوند است. نماز برای این نیست که سر اسلام و خدا بخواهیم منتی بگذاریم، حیات، سکون و آرامش ما در کنار نماز به وجود می آید.

وی افزود: امروز روز فشار اقتصادی دنیا بر علیه ایران با تکیه بر خداوند و مقاوت قابل پیروزیست و کسانی در انقلاب و دفاع مقدس ماندگار شدند که ایستادند و مقاومت کردند.عظمت کشور ایران امروز به خاطر تکیه بر اسلام است.ایمان به خدا قلب ها را آرام می کند و اگر به خدا متصل شدیم از سختی عبور می کنیم همچنین نماز از خانه باید شروع شود و والدین اساس این آموزش هستند.

روحانی اضافه کرد: انقلاب با حرف به اینجا نرسید بلکه با عمل مردان خدا رسید پس برای احیا نماز باید عمل گرا باشیم.امروز بیش از هر زمان نیاز به وحدت وجود دارد و نماز باعث این همبستگی و اتحاد خواهد شد.

 روحانی در ادامه با بیان اینکه نباید نماز ابزار گزینش و پست برای مسئولان شود، تاکید کرد: متاسفانه امروز در گزینش ها از نماز سوال می شود و بسیاری از جوانان مجبور به دروغ می شوند.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه یکی از توفیق های حجت الاسلام محسن قرائتی این است که معانی را به زبان ساده بیان و قابل فهم می کند، تاکید کرد: اجلاس سراسری نماز نشست مبارک و معطری است به عطر والاترین عمل یک مومن و مسلمان که آن عطر نماز است.

 

انتهای پیام/ب

حضور رئیس جمهور کشورمان در بیست و هفتمین اجلاسیه نماز

برچسب ها: حسن روحانی ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
یک بام دو هوا اخه تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
اصولا ی رئیس جمهور میاد که باری از دوش مردم برداره
India
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
جناب رئیس جمهور الحمدلالله امر نماز به قدر کافی متولی دارد . شما لطفا به اداره ی کشور برسید که به امان خدا رها شده
آخرین اخبار