حسن روحانی گفت: همه ی مردم استان در انقلاب سهم بسیاری داشتند اما در واقع شروع انقلاب در استان و ایستادگی آن از این شهرستان یعنی سرخه بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آخرین روز سفر کاری دو روزه خود به استان سمنان در دیدار مردمی با شهرستان سرخه گفت: بسیار روز و ساعات به یاد ماندنی در تاریخ زندگی من در این سرزمین پر خیر و برکت سرخه است.

وی افزود: سرخه محل سرزمین آیت الله نطنزی و فیض است، سرزمین شهیدان و دلاوران است. آدم در کنار مزار شهیدان این جا احساس کوچکی و افتادگی می کند که با چه شرایط سختی از انقلاب ایران دفاع کردند.

وی تصریح کرد: همه ی مردم استان در انقلاب سهم بسیاری داشتند اما در واقع شروع انقلاب در استان و ایستادگی آن از این شهرستان یعنی سرخه بود و  مردم سرخه در این دیار معروف به ایمان و یکپارچگی معروف بودند.

حسن روحانی با بیان اینکه دانشجویان مدیران و طلاب فاضل در این شهرستان برای ما افتخار آفرینی کردند افزود: برای من همیشه در این شهرستان حس فداکارانه  ای بوده و باعث افتخارم است که در این سرزمین متولد شده ام.

رئیس جمهور عنوان داشت: اگر امروز زبان ما با نام خداوند و ایثار و گذشت ما در وطن وجود دارد از پدر و مادرهای عزیزمان است.

وی اضافه کرد: دیار کویر استان دیاری تشنه است و مردم آبی سالم میخواهند و قول بنده به مردم دیار سرخه این است انشالا در تابستان سال 99 آبی پایدار به سرخه خواهد رسید و آبی که 30 سال آینده این شهرستان را تضمین خواهد نمود.

روحانی بیان داشت: باید در شهرستان سرخه با قول آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور یک مرکز فرهنگی تا پایان دولت دوازدهم برای این مردم عزیز افتتاح شود.

رئیس جمهور گفت: از نظر گردشگری شهرستان سرخه دارای استعداد های بسیار خوب و ظرفیت های مطلوبی است و آثاری که از گذشته به یادگار در این شهرستان باقی است باید ماندگار و احیا شود.

روحانی گفت: این جا شهرستان علم و حوزه و عرفان است.یکی از افتخارات بنده زبان زیبای محلی سرخه ای است زیرا در جنگ هم بیسیمچی ها از این زبان استفاده  کردند و ما هم اخیرا در مذاکرات هسته ای از این زبان شیرین سرخه ای استفاده کرده ایم.

وی افزود: از این زبان شیرین تر اخلاق و فداکاری های این مردم سرخه است و از اخلاقشان این است که در روزهای سخت به کمک هم می شتابند. من افتخارم این است که در زادگاه و دیار مومنان و دوران کودکیم را در این جا یعنی سرخه گذرانده ام و خاطرات بسیار شیرینی از من در این دیار باقی است.

رئیس جمهور در پایان عنوان داشت: در این شهرستان طرح ها و اعتباراتی موجود است که قطعا به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

انتهای پیام / گ

حضور رئیس جمهور در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار