امام جمعه فهرج از افزایش تسهیلات برای آبیاری تحت فشار در آینده خبرداد گفت: در گذشته ۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر هکتار به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌شد اکنون این تسهیلات با پیگیری‌های صورت گرفته برای هر هکتار به ۱۳میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام خیرالله ابراهیمی امام جمعه شهرستان فهرج در همایش مصرف بهینه آب در سالن فرماندار‌ی فهرج با اشاره به اینکه سد نسا منابع آبی زیر زمینی منطقه را تامین می‌کند گفت: باید از آب سد نسا برای کشاورزی استفاده و از چا‌های کشاورزی استفاده نشود .

وی بر استفاده آب سد نسا برای کشاورزی شهرستان‌های شرقی تاکید کرد.

امام جمعه فهرج با اشاره به اینکه رساندن آب شرب به شهرستان‌های شرقی زمان بر است گفت: باید در این زمینه اقدامات جدی؛ و لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خواستار حق آبه شهرستان‌ها شد و گفت: باید حق آبه شهر‌ها را بدهند و بعضی مناطق از حق آبه استفاده می‌کنند.

امام جمعه فهرج در ادامه از افزایش تسهیلات برای آبیاری تحت فشار در آینده خبرداد گفت: در گذشته ۱۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر هکتار به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌شد اکنون این تسهیلات با پیگیری‌های صورت گرفته برای هر هکتار به ۱۳میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

امام جمعه فهرج در ادامه بر مدیریت اجرای گل خانه‌ها در فهرج تاکید کرد و گفت: اجرای گل خانه ها نیاز به مدیریت دارد که رونق آن بیشتر شود و نسبت به سال‌های قبل احداث گلخانه بیشتر شده است.

وی در ادامه بر مصرف بهینه آب در کشاورزی تاکید کردو بیان داشت: استفاده بی رویه و چا‌های غیر مجاز باعث خشکیدن قنوات می‌شود.

علی فهرجی مدیر جهاد کشاورزی فهرج در این همایش از کشت هیدروپونیک کشت بدون خاک در سطح یک هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت محصولات گلخانه‌ای در فهرج گسترش می‌یابد و ۲ هکتار گلخانه مراحل پرونده سازی را طی می‌کند.

فهرجی در ادامه با اشاره به طرح‌های لوله گذاری موتور پمپ‌های کشاورزی اظهار داشت: بیش از ۷۰ کیلومتر طرح لوله گذاری در حال انجام است و تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار