خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ID R. قرار است با ثبت زمانی کمتر از ۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه در نوربرگرینگ، رکورد بزند.

شکست رکورد پیست نوربرگ رینگ توسط خودرویی برقی +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فولکس‌واگن برنامه دارد تا با سوپر‌اسپرت برقی چهار‌چرخ متحرک ID R. رکورد پیست نوربرگرینگ را بزند. در صورت صحت اخبار منتشرشده، فولکس‌واگن ID R. به رکوردی شکست‌ناپذیر در جهنم‌سبز (لقب پیست نوربرگرینگ) خواهد رسید. طبق اخبار منتشر شده فولکس‌واگن پیست آلمانی نوربرگرینگ را به صورت اختصاصی برای ماه می ۲۰۱۹ اجاره کرده تا در آن به تست خودروی مسابقه‌ای ID R. بپردازد.

اطلاعات زیادی از ID R. منتشر نشده، اما با توجه به رکورد قبلی خودرو‌های الکتریکی در پیست نوربرگرینگ که در سال ۲۰۱۷ توسط خودروی ۱۳۴۱ اسب‌بخاری نئو EP۹ در زمان ۶ دقیقه و ۴۵ ثانیه به ثبت رسیده، به نظر می‌رسد که ID R. با دست‌یابی به زمان ۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه، تا مدت زیادی در صدر جدول باقی می‌ماند.

شکست رکورد پیست نوربرگ رینگ توسط خودرویی برقی +تصاویر

با این وجود با توجه به نتایج تست‌های شبیه‌سازی شده به نظر می‌رسد که ID R. حتی توانایی شکست رکورد پورشه ۹۱۹ با موتور برقی-بنزینی را نیز که ۵ دقیقه و ۱۹ ثانیه به ثبت رسیده را دارد.

فولکس‌واگن در حال حاضر در حال آماده سازی ID R. برای پیست نوربرگرینگ است. تغییراتی که برای ثبت رکورد در جهنم‌سبز لحاظ شده شامل بدنه جدید آیرودینامیکیم می‌شود که اجازه دستیابی سریع ID R. به نهایت سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت را خواهد داد. ضمن اینکه فولکس‌واگن اعلام کرده ID R. دچار ارتقاء در سیستم‌های الکتریکی نیز شده است.

شکست رکورد پیست نوربرگ رینگ توسط خودرویی برقی +تصاویر

برای ثبت رکورد ID R. قرار است قهرمان چهار دوره مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ، «رومن دوما» پشت فرمان این ابر‌خودروی مسابقه‌ای قرار بگیرد. او همان کسی است که با نسخه قبلی ID R. Pikes Peak رکورد پیمایش مسافت ۲۰ کیلومتر در ۷ دقیقه و ۵۷ ثانیه را در کلورادو به ثبت رساند.


بیشتر بخوانید: کشنده‌ترین پیست‌های اتومبیلرانی در جهان+ تعداد قربانیان 


انتهای پیام/

توقف پروژه تولید سریع‌ترین خودروی جهان

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار