معرفی بازی Gran Turismo

قصدیم تا برخی از بازی های پرطرفدار موجود در بازار را به شما معرفی کنیم و این بار به سراغ معرفی یک بازی ریسینگ به نام Gran Turismo رفته ایم.

معرفی بازی Gran Turismoبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه بازی‌های بسیاری در بازار پیدا می شود که هر کدام به نحوی سعی دارند تا کاربران خود را جذب و سرگرم کرده و در این راستا تمامی تلاش خود را می کنند.

البته برای انتخاب یک بازی هیجان انگیز و لذت بخش باید یک سری اطلاعات جامع و کلی در اختیار کاربر قرار گیرد تا بتواند انتخاب درست را انجام دهد.

در این راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا برخی از بازی های موجود در بازار را به شما معرفی کند و  این بار به سراغ معرفی بازی Gran Turismo رفته است، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

بازی Gran Turismo

زمانی که نامی از Need for Speed و بازی‌های دیگر که الان محبوبیت پیدا کرده اند نبود، این بازی در کنسول پلی استیشن انقلابی در سبک ریسینگ به پا کرد و به یک اسطوره تبدیل شد. با پیشرفت تکنولوژی گرافیک بازی و گیم پلی پیشرفت کرد و شاهد بازی‌های ریسینگ هیجان‌انگیز از این سری بودیم، اما این بازی در آخرین نسخه از آنچنان نتوانست نظر ما را به خود جلب کند؛ حتی با گرافیک و جزئیات خوبش باز هم موفق نشد چرا؟ چون بی محتوایی که مانند یک بیماری است، جلوی محبوبیتش را گرفته است.

بیشتر ما ایرانی اگر بخواهیم یک بازی ریسینگ بازی کنیم، دوست داریم که آن بازی یک بخش آفلاین جذاب و پرمحتوا ارائه بدهد و ما را ساعت‌ها سرگرم خودش کند، اما gran turismo نتوانسته یک بخش آفلاین به جز مسابقات ساده با کامپیوتر ارائه بدهد و بیشتر بهتر است این بازی را همراه با دوستانتان آنلاین بازی کنید. البته اگر باز هم می‌خواهید بازی را آفلاین تجربه کنید می‌توانید به صورت split screen با دوستانتان بازی کنید که هیجان را چند برابر می‌کند.

Gran Turismo Sport به عنوان یک بازی شبیه ساز، به بهترین نحو ممکن عمل می‌کند. بگذارید اینطور بگویم که رانندگی کردن در این عنوان، به درجه‌ای بالاتر و لذت بخش‌تر از هر عنوان مشابه دیگری رسیده است. این موضوع به واسطه تفاوت‌های چشم گیر خودروها، سیستم هندلینگ حیرت اور بازی و البته وزن کاملاً حقیقی ماشین‌ها ممکن شده است. در Gran Turismo Sport هر ماشین، نمونه‌ای مجازی از همان خودرو در دنیای واقعی است.

ماشین‌ها نسبت به نقاط مختلف جاده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند و از این جهت، حفظ کردن خودرویتان در مسیری دقیق و درست و همچنین تنظیم کردن شتاب، سرعت و حتی مقدار فشاری که برروی ترمز می‌اورید هم تاثیرات بسیاری برروی روند مسابقه خواهد داشت. ماشین‌ها نسبت به لبه‌های پیست به شدت واکنش نشان می‌دهند و یک حرکت اشتباه در گذر از پیچ‌های مسیر می‌تواند منجر به شکست در یک مسابقه شود.

بخش یک نفره Gran Turismo Sport، تجربه‌ای جذاب، اما کوتاه مدت و البته پس از مدتی خسته کننده را در اختیار شما قرار خواهد داد. در این قسمت، چهاربخش و فعالیت برای شما در نظر گرفته شده که در حقیقت به جای مسابقه دادن، رانندگی را مد نظر قرار می‌دهند. به بیان ساده‌تر، بخش یک نفره GTS فقط و فقط مدرسه‌ای برای آموختن مقدمات وارد شدن به دنیای سخت گیرانه رانندگان حرفه‌ای است. این بخش از تنوع خوبی برخوردار است، و می‌تواند برای چند ساعت حتی شما را حیرت زده کند. اما درست پس از گذشت ساعات اولیه، متوجه خواهید شد که بخش تک نفره Gran Turismo Sport حرف چندانی برای گفتن ندارد. بزرگترین مشکل این بخش که یکی از مشکلات اصلی بازی نیز هست، به کمبود محتوای این عنوان بر میگردد. Gran Turismo Sport نسبت به GT۶ در تعداد مسیر‌ها و ماشین‌های موجود در بازی، پس رفتی بزرگ به شمار می‌آید. درست است که سازندگان سری GT همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح داده‌اند و باید گفت که بدون هیچ شکی، خودرو‌های شبیه سازی شده در Gran Turismo Sport دقیق‌ترین نمونه‌های مجازی هستند.

در مقابل بخش تک نفره اما، بخش آنلاین و چند نفره Gran Turismo Sport پا به میدان می‌گذارد، بخشی که از همان روز‌های ابتدایی معرفی بازی، توجه اصلی سازندگان را به خودش معطوف کرده بود. در حقیقت Gran Turismo Sport بیش از آن که یک عنوان فرعی در سری باشد، یک بازی کاملاً آنلاین است که حداقل در بخش تک نفره آن کم کاری صورت نگرفته. تیم سازنده به خوبی با هدف اصلی خود آشنا بوده‌اند و می‌دانستند که از پروژه در دست ساختشان چه انتظاراتی دارند.

گفتنی است؛ این بازی فقط برای ps۴ منتشر شده است.

معرفی بازی Gran Turismo

معرفی بازی Gran Turismo

معرفی بازی Gran Turismo

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار