بالغ بر۲۰۰۰ نفر از جویندگان کار در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی جذب شده‌اند/امیدواریم قدم‌های مثبتی در حل معضل نیروی کار فاقد مهارت برداشته شودمدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از جذب ۲ هزار و ۱۳۴ نفر از کارجویان در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی خبر داد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، شکوه میرشاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: این طرح که با پیشنهاد استان خراسان رضوی در شورای عالی اشتغال مصوب شده بود با هدف افزایش مهارت و آموزش نیروی کار بر اساس نیاز بازار از سال گذشته به طور جدی اجرایی شد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ خراسان رضوی با تحقق ۹۶ درصد از تعهد خود جزو استان‌های برتر در این حوزه بود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: سهم تعیین شده برای استان در سال ۹۷ بالغ بر ۴ هزار و ۱۶۴ نفر است که طی ۸ ماه ابتدای سال بالغ بر ۲ هزار نفر در یک هزار و ۲۸ واحد پذیرنده در قالب این طرح جذب بازار کار شده‌اند.

میرشاهی یکی از چالش‌های پیش روی اجرای این طرح را نگرانی واحد‌های پذیرنده از قوانین کار و بیمه تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: با تشکیل جلساتی با حضور استانداری، اصناف، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی این دغدغه بطور کامل رفع شده و کارفرمایان بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی تصریح کرد: با رصد انجام شده بیش از ۴۵ درصد افراد جذب شده در امسال، در واحد‌های پذیرنده جذب شده‌اند و بالغ بر ۲۰ درصد نیز با کسب مهارت، حرفه خود را را‌ه‌اندازی کرده‌اند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور که به صورت ویژه بر اجرای این طرح تاکید داشت و دستور وی، این طرح به دستگاه‌های متولی و فرمانداران ابلاغ شده و انتظار است که با اهتمام مسئولین و همکاری بخش خصوصی قدم‌های چشمگیر و مثبتی در حل معضل نیروی کار فاقد مهارت برداشته شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

جذب ۲ هزار و ۱۳۴ نفر از کارجویان در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.