مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۶۷ درصد حجم سرمایه‌گذاری و نقدینگی صنعتی خراسان رضوی در شهرک صنعتی کاویان فریمان انجام شده است.

شهرک صنعتی کاویان، رتبه نخست سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضویوحید تعقیبی مدیر عامل شهرک صنعتی کاویان فریمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   ،گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی که در حال حاضر مواجه با آن هستیم، نگاه به تزریق سرمایه در صنعت، در نگاه سرمایه گذاران خراسان رضوی دیده می‌شود که به دلیل مزیت‌های رقابتی شهرک صنعتی کاویان مورد توجه اکثر سرمایه گذاران بوده است.

وی با اشاره به اینکه نوع صنعت غالب در خراسان رضوی غذایی است، افزود: صنایع برتر غذایی در استان ما به دلیل مزیت‌های پایدار منطقه ای، نگاه‌های اجتماعی و حتی ریسک‌های سیاسی محیط گرد هم آمده اند و باید از این فرصت در جهت رشد و پیشبرد هرچه بهتر صنایع غذایی کشور و در کنار آن دیگر صنایع موجود در منطقه استفاده کرد.

تعقیبی با اشاره به اینکه شهرک صنعتی کاویان همواره جزو پنج شهرک برتر استان بوده است، تصریح کرد: این شهرک به‌جهت آنکه در منطقه محروم واقع شده شامل معافیت ۱۳ ساله مالیاتی شده است و یکی از امتیازات مثبت این شهرک داشتن یک ایستگاه راه‌آهن بوده که وجود این ایستگاه صادرات ریلی داخل و خارج کشور را به شکلی بهتر و مطلوب‌تر انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از درخواست‌های سرمایه گذاری را در شهرک به دلیل عدم توجیه اقتصادی قبول نکردیم؛ ما درجهت حمایت از سرمایه گذارانی که فاقد اطلاعات بازار برای شروع سرمایه گذاری هستند، طرح کسب و کار سریعی را می‌نویسیم و اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد، سرمایه گذار را قانع می‌کنیم که سرمایه گذاری نکند.

شهرک صنعتی کاویان واقع در کیلومتر ۴۰ مشهد به فریمان با مساحت ۵۵۸ هکتار و ۱۵۹ واحد به بهره برداری رسیده با سرمایه گذاری ۴ هزارو ۷۸۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال برای ۵ هزارو ۵۶۰ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام//آ. ف


اعتماد ۶۷ درصد از سرمایه گذاران خراسان رضوی به شهرک صنعتی کاویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.