جلسه این هفته شورای شهر کرمان به روال هفته های دیگر برگزار شد و موضوعات مطرح شده توسط برخی اعضا نیاز به بررسی و تحقیق جدی دارد.

شورای شهرکرمان خوشحال از برد مس کرمان/کارتن خواب هایی که همچنان منتظرگرمخانه ها هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ جلسه این هفته شورای شهر کرمان به روال هفته های دیگر برگزار شد هر چند مصوبه خاص و عمومی در این هفته مطرح نبود که بدلیل فراوانی بتواند انتشار رسانه ای داشته باشد اما موضوعات مطرح شده توسط برخی اعضا نیاز به بررسی وتحقیق جدی دارد.

فرشاد رئیس شورا در این نشست تنها به مسئله تلاش شهرداری کرمان برای دریافت خواهرخواندگی با برخی شهرهای دنیا برای افزایش گردشگر اشاره کرد و بیشتر جلسه را مدیریت کرد.

مشرفی عضوشورای شهر کرمان در این نشست با انتقاد از بی دقتی در تعمیر و بازسازی رفوژهای بین خیابان جهاد وبلوار آزادگان گفت: برخی درختان این محدوده به سبب ریختن شن وسیمان در حین کار، در حال خشک شدن هستند که باید فکری اساسی برای این مسئله شود.

وی سپس به دیدار اعضای شورا با استاندار اشاره کرد و افزود: حتی شخص استاندار نیزاز شورا خواسته بودجه شهر را با توجه به برنامه ریزی جدی و براساس طرح های کارشناسی شده تدارک ببینند.

مشرفی عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد: من بعنوان عضوی از شورا ، برنامه ای از سوی شهرداری برای بودجه سال آینده شهر ندیدم در حالی که برنامه شهرداری باید ارائه برنامه 1 ساله و 3 ساله باشد تا بر همین اساس بودجه بندی منطقی انجام شود.

وی خواستار درختکاری در بلوار شاهد کرمان شد و گفت: اگر بخواهیم درختان جدید بتوانند رژیم آبی درختان قدیمی تر را تحمل کنند اکنون باید درخت کاری در محدوده های درختی که درختانش کم شده یا خشک شده اند را انجام دهیم.

ایرانمنش دیگر عضو شورای شهرکرمان نیز به مسئله تخریب کوه در ورودی شهرکرمان از سمت زرند و کوهپایه اشاره کرد وگفت: برش ها و تخریب های غیرمجاز و یا احتمالا مجاز برخی شرکت ها دراین محدوده ورودی شهر را نازیبا کرده که باید جلوی این کار را گرفت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون بهداشت گفت: با توجه به سرمای هوا باید فکری برای افراد کارتن خواب ها کرد وگرمخانه هایی که شهرداری داشت را فعال کنیم چرا که در اغلب کلانشهرهای دیگر نیز این مسئله پی گیری می شود.

ایرانمنش با انتقاد از نگهداری حیوانات توسط برخی خانواده ها و افراد گفت: در بسیاری مناطق تفریحی دیگر شهرها ورود حیوانات ممنوع است اما متاسفانه در کرمان شاهد هستیم حتی حیوانات خانگی از وسایل بازی پارک هایی که بچه ها در آن بازی می کنند،استفاده وحتی مشکلات بهداشتی ایجاد کرده اند که باید جلوی این مسئله گرفته شود.

ارجمند کرمانی رئیس کمیسیون معماری شورا نیز با اشاره به برد تیم مس کرمان و تبریک آن به اعضا گفت : ما پروژه انتهای خیابان شفا را همچنان در دستور بررسی داریم و ازکمیسیون فرهنگی نیزدرخواست شده تادرجلسات این طرح حضور داشته باشند.

معصوم زاده دیگرعضو شورای شهرکرمان خطاب به شهردار کرمان گفت: شما باید طرح های خودتان را برای مدیریت شهر کرمان ارائه کنید تا ما روی بودجه آن در شورا بحث کنیم درحالی که چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی سپس از اعضای شورا خواست در خصوص تعیین تکلیف برخی دیوارهای فرسوده قدیمی و نزدیکی آن به مدرسه و محل گذر دانش آموزان و مردم توجه کنند و گفت: 4 مورد از این دیوارها به شدت خطرناک و شرایط نگران کننده ای دارد وحتی یکی از دیوارها از پایه خود به شکل کامل جدا شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان سپس با اشاره به گرامی داشتن روز معلولین توسط اعضا گفت:گرامی داشت ها خوب است اما بهتراست برای جلوگیری از معلولیت بیشتر فرزندان مان فکری بکنیم.

وی به موقعیت خاص دانشگاه چمران کرمان در نزدیکی میدان هفت باغ علوی وخطرساز بودن آن برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: چه خوب است هر چه سریع تر و جدا از ضوابط ،پل عابرپیاده ای جلوی این دانشگاه برای جلوگیری از تصادف که متاسفانه به معلولیت چند دانشجوی این دانشگاه نیز منجرشده ،ایجاد شود تا بیش از این شاهد اتفاقات دلخراش نباشیم.

معصوم زاده در خصوص ایجاد گرمخانه برای افراد کارتن خواب نیزگفت: حتی در نبود گرمخانه مانند دیگرکشورهای دنیا می توان از اتوبوس مستعمل یا مکان هایی که در اختیار شهرداری است به شکل موقت استفاده کرد وبه شکل اولویت دار به موضوع ایجاد مکانی تحت عنوان گرمخانه در محلات مختلف شهر رسیدگی شود.

سیدمهران عالم زاده شهردار کرمان که دراین جلسه شورا حاضر شده بود ضمن اشاره به اینکه دراین دوره فعالیت شهرداری برمبنای برنامه ریزی است گفت: ما برنامه 1ساله و 3ساله و حتی در درازمدت برنامه 5ساله برای مدیریت شهر کرمان تعریف کردیم.

عالم زاده سپس از چاپ ضوابط مناسب سازی در فضاهای ساختمانی برای معلولین و نیز در معابر شهری کرمان خبرداد و گفت: بعد از انتشار این ضوابط که تا یک ماه آینده رخ خواهد داد، تایید پروانه ودادن پایان کار به ساختمان های مسکونی وتجاری برمبنای مناسب سازی برای معلولین خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دوره اخیر هرپارک و بوستانی که ایجاد کردیم و یا در برنامه داریم این ضوابط درآن رعایت شده است.

شهردار کرمان با اشاره به وجود تنها یک اتوبوس ویژه معلولین در کرمان، گفت: به زودی ورود 1 تا 2اتوبوس ویژه معلولین را به کرمان خواهیم داشت که مناسب سازی بیشتری برای معلولین درآن رعایت شده است.

وی سپس خطاب به اعضای شورا گفت: وقتی کاندیدایی برای شورای شهر بدون برنامه می آید اجازه می دهیم هر فردی با هر دیدگاهی و بدون برنامه در شورا حضور داشته باشد پس باید ابتدا این شرایط حضور را از ابتدا محدود کنیم.

عالم زاده افزود:در دو محله شهر کرمان با اختصاص زمین ازسوی شهرداری کرمان به زودی با کمک دفاتر تسهیل گری گرمخانه خواهیم ساخت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار