شهردار کرمان از تشکیل ستاد مناسب‌سازی شهر ویژۀ معلولان خبر داد.

تشکیل ستاد ویژۀ مناسب‌سازی شهر برای معلولانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سیدمهران عالم‌زاده ، شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: ستاد ویژۀ مناسب‌سازی شهر برای معلولان، همزمان با روز جهانی معلولان کار خود را در راستای مناسب‌سازی فضاهای عمومی شهر برای معلولان شروع خواهد کرد.

وی با بیان این‌که تدوین ضوابط معماری و شهرسازی در زمینۀ مناسب‌سازی شهر و ساختمان‌های عمومی برای معلولان است، گفت: این ضوابط تا یک‌ماه آینده در قالب کتابچه‌ای تدوین و منتشر خواهد شد.

شهردار کرمان افزود: علاوه بر مناسب‌سازی فضاهای عمومی، صدور پروانۀ ساختمانی و پایان کار نیز براساس همین ضوابط خواهد بود.

عالم‌زاده هم‌چنین ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که در بازدیدهای مختلف شهردار و معاونان شهردار را همراهی می‌کنند، گفت: حضور و همراهی اعضای شورا، موجب دلگرمی ماست؛ بنابراین، امیدوارم حاشیه‌سازی‌ها موجب دلسردی اعضای شورا نشود.

وی به برگزاری شصت‌و‌دومین اجلاس روسای شوراهای اسلامی کشور در همدان اشاره کرد و گفت: وجه تمایز این اجلاس با اجلاس‌های گذشته، حضور شهرداران کلان‌شهرهای کشور بود که موجب شد موضوعات به‌گونه‌ای بررسی و مصوب شود تا برای اجرا مشکلی نداشته باشند.

شهردار کرمان به حضورش در کمیسیون معماری شهرسازی اجلاس روسای شوراهای اسلامی کشور اشاره کرد و گفت: ازجمله مسایل مطرح‌شده در این اجلاس، تعیین‌تکلیف پیمان‌کاران بود.

عالم‌زاده افزود: در کلان‌شهرهای مختلف قراردادهای پیمان‌کاران به‌دلیل افزایش قیمت مصالح و سایر موارد، با مشکل مواجه شده که در این نشست روش‌ها و شیوه‌های مختلفی که هرکدام از کلان‌شهرها استفاده کرده بودند، به اشتراک گذاشته شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار