مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: پیش بینی شده تا با اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی در سطح استان، حدود ۱۵ میلیون مترمکعب در سال به آب‌های زیرزمینی استان اضافه گردد.

سالانه حدود 15 میلیون مترمکعب آب به آبهای زیرزمینی استان زنجان افزوده می شود مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در گفتگو با گره استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به اعتبار یک میلیاردی جهت اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در روستای خراسانلو از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این پروژه خبر داد.
 
آقاجانلو همچنین با اشاره به اینکه کمبود آب و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بر روند توسعه استان تاثیرگذار است عنوان کرد:  باید راهکار‌های لازم جهت مقابله با این مشکل  اتخاذ شود.

آقاجانلو با تاکید بر لزوم کنترل سیل، کاهش خسارت ناشی از آن و جلوگیری از فرسایش خاک  افزود:پیش بینی شده تا با اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی در سطح استان، حدود ۱۵ میلیون مترمکعب در سال به آب‌های زیرزمینی استان اضافه  شود.
 
وی اضافه کرد: مصرف، عرضه و انتقال، تولید آب به عنوان ۳ مورد مهم در مدیریت آب باید مدنظر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تغییر رژیم بارندگی از برف به باران، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری و مدیریت آب و نفوذ آن به زمین و تقویت آب‌های زیرزمینی را از اهداف کلان کشور دانست که در استان زنجان هم پیگیری می‌شود.
 
انتهای پیام/ن
 
 

اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی در سطح استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.