مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های صندوق توسعه ملی در استان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، ابراز امیدواری کرد تا پایان آذرماه روند اجرای پروژه‌ها پایان یابد.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی در استان زنجان/تا پایان آذرماه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تا ۱۰۰ درصد قطعی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خلیل آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی استان  در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه آبخیزداری روستای خراسانلو شهرستان ابهر در جمع اصحاب رسانه استان آب را از چالش‌های پیش روی کشور دانست و اظهار کرد: آب در حیات و توسعه کشور در تمامی حوزه‌ها از مهم‌ترین عناصر طبیعت است.

وی توجه به مدیریت آب اعم از مدیریت مصرف آب، عرضه و انتقال آب، تولید آب را از ارکان اصلی حفظ منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری نیز در راستای مدیریت تولید آب عملیاتی می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ذخیره آب‌های سطحی را از مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری عنوان کرد و افزود: ۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری جهت اجرای پروژه‌های نامبرده در استان زنجان مصوب شده است.

آقاجانلو با بیان اینکه پروژه‌های صندوق توسعه ملی در استان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، ابراز امیدواری کرد تا پایان آذرماه روند اجرای پروژه‌ها پایان یابد.

وی با اشاره به اختصاص ۵ میلیارد تومان به پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان ابهر ابراز کرد: با توجه به واقع شدن مهم‌ترین دشت استان در ابهر و بحرانی شدن آن، اداره کل به اجرای پروژه‌ها در این منطقه توجه ویژه‌ای داشته است.

آقاجانلو میزان تخصیص اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی در استان را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در سطح کشور هم ۳۰ درصد است.


پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی پروژه‌های صندوق توسعه ملی در ۵ حوزه آبخیز ابهر

 رضا مکاریان کارشناس آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه جهت کنترل سیلاب و رواناب‌های سطحی فصول بهار و زمستان عملیاتی گردیده است.

کارشناس آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی با عنوان اینکه دشت ابهر از دشت‌های ممنوعه استان اعلام گردیده است، تصریح کرد: سالانه یک تا یک ونیم متر افت آب‌های زیرزمینی را در دشت ابهر داریم.

مکاریان با اشاره به سهم ۱۳ میلیارد تومانی استان زنجان جهت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اضافه کرد: از این میزان ۵ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های یاد شده به ابهر اختصاص یافت.

وی با ارائه گزارشی مختصر از میزان بارندگی، تزریق آب در چاه‌ها و چشمه‌ها در منطقه خراسانلو افزود: تلاش می‌کنیم با تقویت آب‌های زیر مینی و آب‌های چاه و چشمه‌ها مشکل آب را در این منطقه کاهش دهیم.


 
انتهای پیام/ن
 

تا پایان آذرماه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تا ۱۰۰ درصد قطعی می‌شود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.