اتاق اندیشه ورزی کشاورزی گیلان برای ارتقای اقتصاد کشاورزی در گیلان باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی بر توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: اتاق اندیشه ورز برنج، ماهی، گل و گیاه، قارچ و دیگر محصولات کشاورزی برای ارتقای اقتصاد کشاورزی لازم است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به مشکلات کشاورزی سنتی افرود: کشاورزی سنتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید به طرف مکانیزاسیون حرکت کنیم.
وی با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان‌های ایران به غیر از استان‌های گیلان و مازندران افزود: باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و کشت برنج را در استان توسعه دهیم.
نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به عرضه برنج با کیفیت گیلان به صورت فله‌ای یادآور شد: برنج با کیفیت باید با برند سازی به بازار عرضه شود.
آیت الله فلاحتی تغییر کاربری را از مشکلات اراضی کشاورزی استان عنوان کرد و گفت:: بخش اعظم معیشت مردم از کشاورزی تامین می‌شود که باید تدبیری برای تغییرکاربری اراضی کشاورزی استان اندیشیده شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشت نیز با بیان اینکه این شهرستان ۶۲ هزار هکتار شالیزار دارد افزود: در ۸ مرکز خدمات کشاورزی رشت ۱۸ خدمت به کشاورزان ارائه می‌شود.
مسعود اسدی پرور تغییرکاربری مجاز و غیر مجاز و کمبود آب را از تهدید‌های کشاورزی در شهرستان رشت برشمرد و تصریح کرد: احیای آب بندان ها، شخم زمستانه، تجهیز و نوسازی اراضی و بتنی کردن انهار از راهکار‌های ارتقای کشت برنج در شهرستان رشت است.

انتهای پیام/آ
 

توسعه اتاق اندیشه ورزی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.