ضیاییان گفت: از ابتدای مهر تا ۱۳ آذر، مجموع بارش کشور ۷۰.۵ میلی متر بوده که نسبت به دوره بلندمدت ۷۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۷۷ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت در کشور/ بارش‌های نرمال همچنان ادامه داردصادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش باران در سال زراعی جدید اظهار کرد:بر اساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۱۳ آذر، مجموع بارش کشور حدود ۷۰.۵ میلی متر بوده درحالیکه این رقم مدت مشابه سال قبل ۲۳ میلی متر و بلندمدت ۴۰ میلی متر بوده است.

وی از رشد ۷۷ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت خبر داد و گفت: اگرچه میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ میلی متر افزایش داشته است، اما به سبب کمبود بارش در ۱۴ ماه اخیر کماکان ۱۳ درصد کاهش بارندگی داریم که با ادامه بارش‌های نرمال در فصل پاییز و زمستان این میزان جبران خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: در سال زراعی جدید در تمامی استان‌ها به جز سیستان و بلوچستان، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی بارش‌ها نرمال و بیش از حد نرمال بوده است.

 

رئیس مرکز خشکسالی در پایان با اشاره به اینکه بارش‌ها در فصل زمستان نرمال و بیش از نرمال خواهد بود، تصریح کرد: همچنین انتظار داریم که در زمستان دما نسبت به دوره بلندمدت بیش از یک درجه کاهش یابد.

انتهای پیام/

پیش بینی افت دما در فصل زمستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار