ضیاییان گفت:براساس نقشه های هواشناسی تا پایان آذر در اغلب استان های کشور بارش نرمال و قدری بیش از نرمال پیش بینی می شود.

روز/پیش بینی بارش نرمال و بیش از نرمال تا پایان آذر/رشد 70 درصدی بارش نسبت به بلندمدتصادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا 29 آبان، مجموع بارش های کشور 25 میلی متر بوده، درحالیکه مدت مشابه سال قبل این رقم 11 میلی متر بوده است.

وی از رشد 70 درصدی بارش نسبت به متوسط بلندمدت خبر داد و گفت: این امر بیانگر آن است که در اغلب استان های کشور به جز سیستان و بلوچستان، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان بارش ها بیش از نرمال بوده است.

ضیاییان با اشاره به اینکه روند کاهش بارش کماکان در کشور ادامه دارد، بیان کرد: بارش های 14 ماه اخیر نشان می دهد که موضوع کمبود بارش از نظر مقدار هنوز مرتفع نشده است و علی رغم بهبود وضعیت بارش در سال زراعی جدید همچنان با کاهش 18 درصدی بارش در کشور روبرو هستیم.


بیشتر بخوانید: رشد ۸۰ درصدی بارش در آغاز سال آبی ۹۷ / همچنان بدهکار طبیعت و آب‌های زیر زمینی هستیم


رئیس مرکز خشکسالی میزان بارش در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: براساس نقشه های هواشناسی، بارش نرمال و قدری بیش از نرمال برای ماه آذر و همچنین بارش های درحد نرمال و کمتر از نرمال در فصل زمستان برای اغلب استان های کشور پیش بینی می شود.

وی در پایان تصریح کرد: تا پایان فصل پاییز و همچنین زمستان انتظار می رود که از لحاظ دمایی وضعیت نرمال و قدری بیش از نرمال داشته باشیم.

انتهای پیام/

روند کاهش بارش در کشور همچنان استمرار دارد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار