علیزاده‌ گفت: در مناظره‌ها ما فرهنگ شنیدن حرف مخالف را یاد می‌گیریم و می‌توانیم از نظر خود دفاع کنیم.

عنصر اصلی مناظره، بحث فرهنگی است/ باید فرهنگ شنیدن حرف مخالف را یاد بگیریمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی علیزاده‌ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران که در جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در دوره‌های مختلف متناسب با نیازهای جامعه پیش رفته و  برنامه‌های خوبی برگزار کرده که حاصل آن نشر 23 کتاب ملی و سراسری در حوزه‌های مختلف بوده است که قشر دانشجویی بر اساس علایق می‌توانند از آن استفاده کنند.

علیزاده‌ ادامه داد: ما بیست و پنجمین دوره کتاب سال دانشجویی و غیره را داشته‌ایم اما موضوع مناظره امروز بحثی مجزا‌ است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: عنصر اصلی مناظره، بحث فرهنگی است؛ باید آستانه فعالیت مسئولان را ببینیم، اصل مهم امروز  عنصر گفت‌‌وگو است و باید در این زمینه به بلوغ مناسبی برسیم.

وی گفت: ما فرهنگ شنیدن حرف مخالف را یاد می‌گیریم و می‌توانیم از نظر خود دفاع کنیم، ضمناً دانشجویان علاوه بر انجام کار تیمی می‌توانند تمرین کنند که گفت‌وگو را در جامعه نهادینه کنند.

دانشگاه علم و فرهنگ به پژوهشکده‌ها وابسته است

در ادامه این برنامه علی‌اکبر هاشمی راد سرپرست معاون فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ نیز گفت: در حال حاضر دانشگاه علم و فرهنگ با پیگیری جهاد دانشگاهی به پژوهشکده‌ها وابسته است و توانسته‌ است گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

هاشمی راد ادامه داد: دانشگاه علم و فرهنگ با 5 دانشگاه مشغول فعالیت و دارای 7 تا 8 هزار دانشجو است که امسال نیز میزبان هفتمین دوره مسابقات مناظرات دانشجویی کشوری در دانشگاه علم و فرهنگ هستیم.

مناظره‌های دانشجویی  ظرفیت کرسی‌های آزاد‌اندیشی  ایجاد می‌کنند

سرپرست معاون فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این دانشگاه دارای کانون‌های دانشجویی فعال است که امیدواریم این موضوع پایه‌ای باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های دانشجویان خود در بحث مناظره‌ استفاده کنیم.

هاشمی راد یادآور شد: مناظره‌ها می‌توانند ظرفیت‌ کرسی‌های آزاد‌اندیشی را ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار