طرح دانشگاه تهران برای رساندن پیام رهبر انقلاب به جوانان آمریکا/ برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی در 15 اردیبهشت/ ایجاد مدرسه استارت آپی در دانشگاه تهرانمعاون فرهنگی دانشگاه تهران از آخرین در نشست خبری با خبرنگاران آخرین برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه برای سال 97 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری در تشریح برنامه‌های این معاونت در بهار 97 برای اجرای شعار سال از سوی رهبری گفت: همه ما باید به شعاری که از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به کالای ایرانی مطرح شده است توجه کنیم، ما در حوزه دانشگاه تهران رسیدن به آرمان شعار سال را یک الزام می‌دانیم و درصدد این هستیم آن را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در وهله اول برای اجرای شعار سال باید به هویت ایرانی توجه کنیم اظهار کرد: اگر بخواهیم به بحث‌های اقتصادی برسیم باید فرهنگ آن را در وهله اول در خودمان تقویت کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما در دانشگاه تهران این است که کار بر روی هویت ایرانی، نزدیک کردن قشر جوان به آرمان‌های انقلاب، تشویق جوانان ایرانی به ساخت و توجه به کالای ایرانی را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

وی در ادامه توجه به نسل آینده را مهم خواند اظهار کرد: به نظر من اگر کشوری میلیاردها اعتبار هم داشته باشد ولی نسل جوان به آن کشور علاقه نداشته باشد و در مسائل اجتماعی، فرهنگی و غیره مشارکت نکنند آن کشور موفق نخواهد بود؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم و این فرهنگ را در میان جوانان ارتقا دهیم چراکه این نسل جوان است که می تواند فردای کشور را بسازد.

لزوم تقویت هویت ایرانی و اسلامی در میان دانشجویان

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه متاسفانه مشارکت اجتماعی نسل جوان گم شده است اظهار کرد: ما باید این مشارکت را افزایش دهیم و  امسال باید به طور جدی هویت ایرانی و اسلامی را در میان دانشجویان تقویت کنیم.

15 اردیبهشت زمان برگزاری دومین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویان

سرسنگی در ادامه به تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه تهران در بهار 97 پرداخت و با بیان اینکه ما 15 اردیبهشت ماه دومین جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان سراسر کشور را برگزار می‌کنیم اظهار کرد: سال گذشته هم دانشگاه تهران این جشنواره را در سطح دانشجویان برگزار کرده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های ادبی، هنری، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و دینی برای دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: امسال 184 کتاب به دبیرخانه رسیده است و نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی در این خصوص داشته‌ایم.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: ما فکر می کنیم این جشنواره می‌تواند عاملی باشد تا دانشجویان بیشتر به سمت تالیف  و ترجمه کتاب حرکت کنند.

برگزاری اولین مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری اولین مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی در دانشگاه گفت: این برنامه با کمک سازمان اموردانشجویان جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار می‌شود؛ در واقع هدف ما این است که تیم‌های مناظره کننده بتوانند به زبان انگلیسی در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

جشن متمرکز دانش آموختگی  دانشگاه تهران

سرسنگی افزود: در برنامه جشن متمرکز دانش آموختگی  دانشگاه تهران، دانش آموختگان سال‌های 96-95 می توانند شرکت کنند که برای این دانشجویان برنامه های متنوعی هم در نظر گرفته شده است.

جشن بیست سالگی تشکیل کانون های فرهنگی و دینی دانشگاه تهران

وی با بیان اینکه برنامه جشن بیست سالگی تشکیل کانون‌های فرهنگی و دینی دانشگاه تهران 24 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود اظهار کرد: این کانون بیست سال پیش در دانشگاه تهران تهران تاسیس شده و به همین خاطر امسال جشن بیست سالگی تشکیل کانون‌های فرهنگی و دینی در دانشگاه تهران برگزار می شود.

مسابقات قرآن و عترت دانشگاه تهران

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: مسابقات قرآن و عترت دانشگاه تهران 31 اردیبهشت برای دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت حوزه‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه دانشگاه تهران توانسته در سال‌ها و روزهای  اخیر مقام اول را در میان دانشگاه‌های دیگر از نظر ورزشی کسب کند و همچنین توانسته بیشترین سهمیه المپیاد ورزشی در سراسر کشور را به خود اختصاص دهد.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: این مراسم هر دوسال یکبار انجام می گیرد که در دورهای گذشته هم این دانشگاه توانست در مجموع رقابت های دختران و پسران مقام اول را کسب کند.

گفتنی است هم چنین قرار است در خرداد ماه تیمی از پسران برای مسابقات بسکتبالی به کشور مالزی اعزام شوند.

تجلیل از دانشجویان نمونه و شاهد دانشگاه تهران

سرسنگی با بیان اینکه برنامه تجلیل از دانشجویان نمونه و شاهد دانشگاه تهران 24 خردادماه برگزار می شود اظهار کرد: این برنامه، دهمین تجلیل از دانشجویان نمونه و شاهد دانشگاه تهران است که بنا داریم در این روز از دانشجویان ممتاز که از نظر درسی رتبه بالایی را کسب کردند تجلیل شود.

سرسنگی در ادامه به چند طرح و برنامه کلان در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: قرار است در حوزه دانشجویان ایثارگر و شاهد چندین استاد برجسته و نمونه به کسانی که از نظر درسی مشکلی دارند کمک شایانی انجام دهند.

اساتید و کارکنان دانشگاه تهران موظف به انجام ورزش همگانی

وی بیان کرد: به نظر من کسی که از دانشگاه تهران فارغ التحصیل می‌شود باید استانداردهای کامل را از نظر درسی داشته باشد و به همین علت این طرح را برای دانشجویان به اجرا در خواهیم آورد.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: همچنین قرار است ورزش همگانی را در این دانشگاه برای اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران راه اندازی کنیم به طوری که اساتید و کارکنان باید ساعتی از روز را موظف به انجام ورزش همگانی شوند.

راه اندازی رادیو فرهنگ دانشگاه تهران

وی ادامه داد: از مدتی قبل طرحی را به صورت آزمایشی در اداره کل فرهنگی این دانشگاه را شروع کردیم که دانشجویان علاقه‌مند به کار گویندگی و رادیو دور هم جمع شوند و تیمی را تشکیل بدهند تا در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مختلف تحت عنوان رادیو فرهنگ دانشگاه تهران ارائه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود یک سال است که رادیو فرهنگ دانشگاه تهران به صورت پایلوت در این دانشگاه راه اندازی شده و به نظر می‌رسد طرح موفقی بوده است؛ در حال حاضر 40 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به طور مستقیم درگیر برنامه‌‌سازی این رادیو هستند و برنامه‌های مختلفی را در عرصه اخبار دانشگاه، فرهنگی- هنری، گفتگو و مصاحبه تهیه و تولید می‌کنند.

 370 نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران

سرسنگی  گفت:در حال حاضر دانشگاه تهران 370 نشریه دانشجویی دارد و بنا داریم این نشریات ممتاز به عنوان طرح برگزیده قرار گیرند.

طرح خبرنگار دانشجو در دانشگاه تهران

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: براساس طرح خبرنگار دانشجو در دانشگاه تهران، دانشجویانی که به مباحث خبرنگاری علاقه‌مند هستند، می‌توانند بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های خبرنگاری در واحدهای مختلف دانشگاه اخبار و اطلاعات را منتقل کنند که در حال حاضر 60 دانشجو متقاضی این طرح بوده‌اند.

 سرسنگی خاطرنشان کرد: دانشجویان فعال در طرح‌های فوق در کنار آموزش مبلغی تحت عنوان دستمزد کار دانشجویی دریافت می‌کنند تا بتوانند در کنار تحصیل مهارت‌های دیگری هم بیاموزند.

دانشگاه تهران پیام رهبر انقلاب را به جوانان آمریکا می‌رساند

وی در ادامه به نامه رهبری به جوانان دانشجو آمریکا شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: ما طرحی را پیشنهاد کردیم که دانشجویان غیرایرانی از کشورهای دیگر بتوانند در دورهای کوتاه مدت 10 روزه به کشور بیایند تا با فرهنگ ما آشنا شوند و تصویری درستی در ذهنشان از کشور ما داشته باشند، امیدواریم این طرح از ترم آینده در این دانشگاه اجرایی شود.

طرح سازماندهی امکانات ورزشی دانشگاه تهران

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: طرح سازماندهی امکانات ورزشی دانشگاه تهران برای ساماندهی از امکانات ورزشی است که قرار است دانشجویان خوابگاهی بتوانند با مراجعه به نزدیکترین مکان ورزشی نزدیک خوابگاه خوذشان از این امکانات استفاده کنند.

سامانه ملی مدیا دانشگاه تهران

وی از اجرای طرح تولید برنامه‌های بصری از اوایل اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: تصمیم داریم از اوایل ماه آینده شبکه مولتی مدیا در دانشگاه تهران راه اندازی خواهیم کرد که برنامه‌ها به صورت تصویری تولید و در فضای مجازی در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد تا بتوانیم از این طریق انواع مراسم‌ها و برنامه‌هایی نظیر میزگرد، مصاحبه، برنامه‌های هنری، تئاتر،‌ اطلاعات و اخبار دانشگاه و همچنین برخی کلاس‌های درس را به صورت تصویری در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

8 مرداد برنامه روزی با دانشگاه تهران

سرسنگی با اشاره به نام‌گذاری 8 مرداد به عنوان روزی با دانشگاه تهران اظهار کرد: در این روز تمامی درهای دانشگاه تهران بر روی دانش آموزان و خانوادهایشان باز است تا بتوانند از نزدیک با دانشگاه تهران آشنا شوند.

تشکیل مدرسه استارت آپی در دانشگاه تهران

وی با اشاره به تشکیل مدرسه استارت آپی در دانشگاه تهران افزود: با ایجاد این مدرسه می‌خواهیم خلاقیت دانشجویان از این نظر دیده شود.

 معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه به برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: قرار است در این ایام برنامه‌های متنوعی نظیر مسابقات کتابخوانی و ورزشی بعد از افظار برای همکاران و اساتید این دانشگاه داشته باشیم.

تفاهم نامه با نمایشگاه کتاب

سرسنگی یادآورشد: ما بازدید رایگان برای دانشجویان به نمایشگاه کتاب را داریم و هم چنین سعی داریم بن‌های کتاب هم برای دانشجویان تهیه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار