سرسنگی گفت: اگر مسابقات مناظره به زبان انگلیسی برگزار شوند، می‌توانیم دانشگاه را با فضای گفتمان بین‌المللی آشناتر کنیم.

دانشگاه ها باید فضای گفتمان سازی را در زمینه بین المللی آماده کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری اولین مسابقات مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، این حرکت را یک کار ارزشمند در زمینه فرهنگی دانست و گفت: این مناظرات از یک طرف در میان دانشجویان شور و نشاط ایجاد می‌کند و از سوی دیگر فضای گفتمان را در محیط دانشگاه ها ترویج می‌دهد.

وی ادامه داد: برخلاف نسل‌های گذشته که اعتقادی به گفت‌وگو ندارند و مدام در رسانه‌ها با هم حرف می‌زنند و در میان آنها تخریب جای گفت‌وگو نشسته است، اما نسل امروز مسائل‌شان را به رسانه نمی‌کشانند و دور هم می‌نشینند و به گفت‌وگو می پردازند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران تصریح کرد: این نوع مسابقات مناظره ای مدت هاست که در سطح بین‌الملل برگزار می‌شود، ولی متاسفانه دانشجویان ما در آن مسابقات حضور نداشتند، به همین دلیل فکر کردیم اگر مسابقات مناظره را به زبان انگلیسی برگزار و گروه‌هایی را در سطح بین‌المللی ساماندهی کنیم  می‌توانیم دانشگاه را با فضای گفتمان بین‌المللی آشناتر کنیم.

سرسنگی اضافه کرد: متاسفانه دانشگاه‌های بزرگ ما علی‌رغم اینکه ادعای بین‌المللی شدن را دارند، ولی هنوز در حوزه زبان‌های خارجی و اینکه بتوانند درس‌هایشان را به زبان‌های دیگر ارائه دهند، دچار مشکل هستند، ولی به اعتقاد من این برنامه ها باعث می‌شود تا فرهنگ کار گروهی با مشارکت دانشگاهیان شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: این برنامه با کمک سازمان اموردانشجویان جهاد دانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران برگزار می‌شود؛ در واقع هدف ما این است که تیم‌های مناظره کننده بتوانند به زبان انگلیسی در مسابقات بین المللی شرکت کنند.

انتهای پیام/

اظهارات سرسنگی در مسابقات مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار