۵۰۰ تن پرتقال روزانه از مازندران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، حاشیه دریای خزر، هندوستان و روسیه صادر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در افتتاح جشنواره ملی مرکبات و اقوام عشایر در نمایشگاه قائم شهر با بیان اینکه ۵۰۰ تن پرتقال روزانه از مازندران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هندوستان، روسیه و کشور‌های حاشیه دریای خزر صادر می‌شود، گفت: در ترانزیت محصول دچار مشکل هستیم و صادرکنندگان محصولات کشاورزی مازندران برای انجام صادرات به خارج کشور کانتینر مناسبی برای بارگیری به کشور مقصد ندارند.

وی افزود: مازندران به عنوان تولیدکننده برتر ۲۲ محصول کشاورزی مسیر زیادی را طی کرد تا شاهد صادرات محصولات کشاورزی باشیم.

شهیدی فر گفت: علی رغم نگرانی‌هایی که در ارقام و تنوع محصول زراعی و باغی وجود دارد، گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد و در سال‌های آینده تنوع ارقام باغبانی که خطر‌پذیری پایین و بازارپسندی بیشتری دارند را شاهد هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تبادلات ارزی و قیمت دلار سبب شد تا محصولات کشاورزی مازندران جایگاه واقعی خود را پیدا کند، افزود: جزو صادرکنندگان برنج، گوشت سفید، ماهیان خاویاری، گرمابی و سردابی در دنیا مطرح شدیم.

شهیدی فر گفت: طبق آمار رسمی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مرکز آمار ایران و اقتصاد و دارایی اعلام شده است ۷۰ هزار تن محصولات باغی شامل کیوی، نارنگی و پرتقال تامسون به کشور‌های خارجی صادر شد که ۱۰۰ درصد نارنگی و پرتقال و ۷۰ درصد کیوی آن از محصولات مازندران بوده است.

وی افزود: صادرکنندگان ما باید تا یک دلار هزینه گمرکی پرداخت کنند که پرداخت این مبلغ سنگین است و باید برای صادرات هر کانتینر ۴.۵ میلیون تومان پرداخت کنند که رقم بالایی است.

انتهای پیام/ م

صادرات پرتقال از مازندران به خارج از کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.