نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی از اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای صادرات مرکبات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی محمد شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید حدود پنج میلیون تن مرکبات درکشور ولزوم صادرات این محصول به خارج کشورگفت: با پیگیری‌های انجام شده و نشست‌های مشترک، مقررشد وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های تشویقی برای صادرات مرکبات اعمال کند.

وی ازپرداخت تسهیلات با نرخ سود ۱۴.۵ درصد توسط بانک‌های کشاورزی و صادرات به صادرکنندگان خبر داد و گفت: مقرر شد صندوق ضمانت صادرات، تضمین‌های لازم برای دریافت تسهیلات و صادرات مرکبات را ایجاد و اجرایی کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر سیاست‌های تشویقی شده، رییس سازمان برنامه و بودجه کشورمتعهد شد ۱۵۰ میلیارد ریال یارانه نقدی صادرات مرکبات برای هر کیلوگرم صادرات تا سقف ۵۰۰۰ ریال تخصیص دهد.

شاعری افزود:درخواست اولیه برای مشوق صادراتی مرکبات رایک هزار میلیارد ریال بود که رییس سازمان برنامه و بودجه کشوربا توجه به محدودیت منابع اعتباری یکصد و ۵۰ میلیارد ریال موافقت کرد و آن را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

وی گفت: درصورت صادرات مرکبات، مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات کم بهره و ارائه مشوق نقدی صادرات مرکبات خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‌رود با توجه به سیاست‌های تشویقی پیش بینی شده برای صادرات مرکبات، صادرکنندگان با همکاری اتاق بازرگانی، اتحادیه باغداران، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی مربوطه و سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به صادرات مرکبات اقدام و مدارک را پس از صادرات به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی تحویل داده تا نسبت به پرداخت مشوق‌های صادراتی اقدام شود.

انتهای پیام /ر

پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان مرکبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.