تنها راه برون رفت از مشکلات، راهبرد نجات بخش اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان سرپرست استانداری مازندران در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها باید با تعامل و هم افزایی، فضای کار و تلاش در مازندران را بیش از پیش تداوم ببخشند، گفت: باید با وفاق و همدلی و بهره گیری از منابع و همه ظرفیت‌ها با نگاه توسعه ای، مشکلات موجود را از پیش رو برداریم و در بخش‌های مختلف تحرک ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که به دلیل هماهنگی‌های بین بخشی بروز کرده در ۴۸ ساعت به استانداری اعلام تا گره گشایی شود، افزود: فرمانداران نیز در شهرستان ها، اولویت‌های کاری را شناسایی و اعلام کنند.

حسین زادگان با بیان این که باید برای مرکبات بازار مناسب تدارک ببینیم و زمینه صادرات مرکبات و کیوی را بیش از پیش فراهم آوریم، گفت: اتاق ویژه صادرات مرکبات و کیوی برای احصا موانع و مشکلات و ارایه راهبرد‌ها در این بخش از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی جلسات در دستور کار قرار دارد و بزودی ابلاغ می‌شود و در تلاش هستیم تا جلسات شورای اداری استان را اجرایی و کاربردی برگزار کنیم، افزود: تشکیل جلسات شورای اداری و برخی جلسات در قالب ویدئو کنفرانس برای پرهیز از هزینه‌ها و برخی مشکلات خاص میسر و مطلوب است و می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست استانداری مازندران، تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان از انتصابات را به عنوان ابلاغ رییس جمهوری بسیار مهم دانست و با بیان این که در انتصابات، میزان، شایستگی افراد است، گفت: تلاش کردیم سهم بانوان از مناصب مدیریتی در یک سال اخیر افزایش یابد، لیکن رقم فعلی مطلوب نیست و همه مدیران برای ارتقاء این رقم باید اهتمام جدی داشته باشند.

حسین زادگان، تقویت بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی را یک ضرورت خواند و با اشاره به این که با تملیک واحد‌ها از سوی بانک‌ها اتفاق مطلوبی رخ نخواهد داد، افزود: بانک‌های عامل در قالب‌های مختلف به تداوم و تقویت تولید و اشتغال کمک کنند و واحد‌های تولیدی نیز با پرداخت اقساط تسهیلات از بانک‌ها پشتیبانی نمایند.

وی با بیان اینکه نگاه به درون و منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی باید در راس برنامه‌های همه بخش‌ها قرار گیرد، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات راهبرد نجات بخش اقتصاد مقاومتی است. برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران واقعی باید احترام و اعتبار قائل باشیم.

سرپرست استانداری مازندران، بر انجام نظارت‌های هدفمند و دقیق بر بازار و بخش‌های مهم مرتبط از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت در راستای افزایش رضایت مندی مردم تاکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع بویژه دولت الکترونیک، میز خدمت و سامانه‌های پاسخ گویی بسیار جدی گرفته شود و صرفا نگاه نمادین به آن‌ها نشود.

حسین زادگان با اشاره به این که رسانه‌ها چشم بیدار مردمند و مدیران باید در برابر رسانه‌ها پاسخ گو باشند، گفت: از رسانه‌هایی که در چارچوب کار حرفه‌ای مسائل را نقد و ارزیابی می‌کنند نباید شکایتی از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد و رسانه‌ها نیز باید جانب احترام و فعالیت حرفه‌ای را نگه دارند.

وی بر پیگیری مجدانه مسائل حوزه اشتغال بویژه اشتغال خرد و خانگی در جهت تحقق برنامه‌ها و هدف گذاری‌های دولت در این بخش از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی برای مقابله با مشکلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.