محققان آزمایشگاه محاسبات طراحی UCL موفق به چاپ صندلی با چاپگر سه‌بعدی شدند. آن‌ها به تولید انبوه این صندلی‌ها فکر می‌کنند.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین بار تکنولوژی پرینت سه‌بعدی در سال ۱۹۸۰ میلادی رونمایی شد. البته در آن سال‌ها نام این تکنولوژی چیز دیگری بود. در آن زمان این تکنولوژی نمونه‌سازی سریع خوانده می‌شد. دلیل این نام‌گذاری این بود که این فناوری در روزهای اولیه کار خود، وظیفه ساخت سریع و کم هزینه نمونه اولیه برای تولید انبوه یک محصول را بر عهده داشت. پایه‌ای ترین تفاوت چاپگرهای سه‌بعدی با دیگر چاپگرها این است که در آن ساخت لایه به لایه انجام می‌شود.

این صندلی‌ها ثابت می‌کنند که چاپ سه‌بعدی مبلمان یک جایگزین مناسب است که فرصت‌های جدیدی برای سفارشی سازی ایجاد می‌کند.

این صندلی که در فیلم مشاهده می‌کنید یک تکه است. جنس این صندلی یک تکه از پلاستیک است. نکته جالب این صندلی این است که رشته‌ای که در آن استفاده شده است بیشتر از یک مایل و نیم طول دارد. این دستگاه چاپگر سه‌بعدی با ذوب کردن پلاستیک خام و خارج کردن آن از یک بازوی رباتیک این مبلمان را تولید می‌کند. خود این دستگاه بر اساس تحقیق در مورد تولید افزودنی (Additive manufacturing) ساخته شده است. تحقیقات در این زمینه توسط آزمایشگاه محاسبات طراحی UCL انجام می‌شود.

این تحقیقات نشان می‌دهد که تولید انبوه مبلمان توسط چاپگر سه‌بعدی نه تنها انجام شدنی است، بلکه متقاضی زیادی هم دارد. ناگامی (Nagami) نام این برند است که در همکاری با طراحان مشهور دنیا در حال تولید یک کلکسیون از صندلی‌های پرینت شده توسط چاپگر سه‌بعدی است. شرکت سازنده این کلکسیون جذاب را در نمایشگاه Milan Design Week 2018 رونمایی خواهد کرد.

باید اعتراف کنیم که چاپ سه‌بعدی جهش بسیار بزرگی در دنیای تکنولوژی ایجاد کرده است. در ادامه مراحل ساخت و نمونه نهایی این محصول را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

صندلی‌هایی که با چاپگر سه‌بعدی تولید می‌شوند

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.