مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ازآغاز فصل برداشت چغندرقند در این شهرستان تاکنون، 195هزار تن از این محصول برداشت شده است.

، اسکندر عبدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، با اشاره به آغاز برداشت مکانیزه چغندرقند از مزارع این شهرستان افزود: تاکنون کار برداشت محصول از 85 درصد از اراضی زیرکشت به پایان رسیده و در حال حمل آن به کارخانه های قند داخل استان است.

وی با بیان اینکه بیشترین چغندرقند برداشت شده به کارخانه های داخل استان از جمله ارومیه، میاندوآب و نقده ارسال شده است، اظهار کرد: امسال چغندرقند با عیار 16 به قیمت هر کیلوگرم 31 هزار و 200 ریال  توسط کارخانجات قند از چغندر کاران خریداری می شود.

عبدی اضافه کرد: امسال پیش بینی می شود از مجموع 2 هزار و 400 هکتار سطح ابلاغی از مزارع زیرکشت چغندرقند این شهرستان 230 هزار تُن از این محصول برداشت شود که امسال این میزان تولید نسبت به سال گذشته در حدود 40 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: این کاهش سطح زیرکشت چغندرقند در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و حمایت از برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده است.

عبدی یاد اور شد: بوکان دارای 110 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی و باغی است که عمده ترین محصول های زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.

انتهای پیام/ع

برداشت چغندر قند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.