گروهی از محققان در تلاش هستند اطلاعات بیشتری در زمینه اندازه گیری میزان نور دنیا به دست آورند و در همین راستا از دقیق‌ترین ابزار و تجهیزات موجود در جهان برای آن استفاده کرده اند.

اندازه گیری دقیق میزان نور دنیا توسط دانشمندانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از دغدغه‌های مهم ستاره شناسان اندازه گیری دقیق میزان نور جهان است که به آن‌ها در جهت حل بسیاری از ابهامات موجود در این حوزه علمی کمک خواهد کرد.

گروهی از محققان در تلاش هستند اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورند و در همین راستا از دقیق‌ترین ابزار و تجهیزات موجود در جهان برای اندازه گیری نور دنیا استفاده کرده اند.

آن‌ها بدین منظور از داده‌های اشعه گاما که از طریق تلسکوپ فضایی فرمی جمع آوری شده، استفاده کرده اند. آن‌ها همچنین با بررسی داده‌های ۷۰۰ سیاه چاله تلاش کرده اند داده‌های خود را در این زمینه تکمیل کنند.

آن‌ها امیدوارند که این اطلاعات تخمین دقیق‌تر فاصله برخی کهکشان‌ها را از یکدیگر ممکن کند، کهکشان‌هایی که فاصله برخی از آن‌ها از یکدیگر به میلیارد‌ها سال نوری می‌رسد.

در حال حاضر میزان نور آسمان از فاصله حدود ۴ کیلومتری به اندازه یک لامپ ۶۰ واتی است. اما این میزان نور در نقاط مختلف دنیا با یکدیگر متفاوت است. محققان پیش از این از نور ماوراء بنفش نیز برای چنین محاسباتی بهره گرفته بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.