روسیه راداری آزمایش می‌کند که قادر است اشیاء در حال پرواز را از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا موشک های مافوق صوت در فاصله بیش از دو هزار کیلومتری شناسایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، یک منبع از وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد این کشور راداری مستقر کرده که قادر است موشک‌های مافوق صوت را بر فراز اروپا شناسایی کند.

این منبع وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رادار جدیدی از نوع کانتینر Container به طور آزمایشی و پیش از وارد عملیات شدن در سال ۲۰۱۹، در جمهوری مولداوی مستقر شده که قادر است اشیاء در حال پرواز را از هواپیما‌های بدون سرنشین گرفته تا موشک‌های مافوق صوت در فاصله بیش از دو هزار کیلومتری شناسایی کند.

ژنرال آندری دمین، فرمانده ارتش یکم دفاع ضد هوایی روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد یک رادار ترانس-هورایزون از نوع کانتینر (Container) در شهر کوویلکینو (Kovylkino) در جمهوری مولداوی مستقر شده است؛ این رادار بعد از پایان مرحله آزمایشی قرار است "حداکثر تا اواسط سال ۲۰۱۹ به مرحله عملیاتی وارد شود.

ژنرال آندری دمین اعلام کرد توانمندی این رادار به میزانی است که مشاهده اهدافی را با برد هوایی بالاتر از مرز‌های فدراسیون روسیه در فاصله یا بیش از دو هزار کیلومتر امکان پذیر می‌کند. این سامانه به نیرو‌های مسلح و مقامات فدراسیون روسیه امکان خواهد داد اطلاعاتی را درباره این اهداف دریافت کنند و برخاستن یا اقدام به برخاستن انبوهی از موشک‌های کروز را از زمین و پیشروی آن‌ها را به طرف مرز‌های فدراسیون روسیه تشخیص دهند. همچنین این رادار برخاستن دسته جمعی هواپیما‌ها را و همچنین در آینده پرتاب موشک‌های کروز مافوق صوت را به طرف مرز‌های فدراسیون روسیه که دشمنان توسعه می‌دهند، تشخیص خواهد داد.

ژنرال دمین همچنین خاطرنشان کرد این نخستین رادار از این نوع است که در ارتش روسیه به کار گرفته خواهد شد. وی همچنین افزود وزارت دفاع روسیه قصد دارد رادار‌های مشابه دیگری نیز بسازد.

نخستین آزمایش‌های رادار کانتینر برای نخستین بار سوم دسامبر سال ۲۰۱۳ اعلام شده بود. با وجود این، شش روز بعد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دستور داده بود این رادار توسعه داده شود. باید توجه داشت که در آن زمان وزارت دفاع روسیه اعلام نکرده بود این رادار قادر خواهد بود موشک‌های مافوق صوت را شناسایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار