ملی پوش تکواندو بانوان گفت: جای مدال رقابت‌های جهانی و المپیک در کارنامه ام خالی است و امیدوارم با گذر درست از انتخابی تیم ملی بتوانم این مدال‌ها را کسب کنم.

خدابنده: جای مدال جهانی و المپیک در کارنامه ام خالی است/ باور و اعتماد به نفس ملی پوشان از بین رفته استاکرم خدا بنده ملی پوش تکواندو بانوان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: بعد از مدت یکسال که از حضور در تیم انصراف داده بودم به تکواندو برگشتم و پس از اینکه در رقابت‌های انتخابی تیم ملی موفق به شکست حریفانم شدم در اردوی تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت کردم و در مسابقات کره جنوبی عملکرد قابل قبولی داشتم در نهایت با تصمیم سرمربی تیم قرار شد زهرا پور اسماعیل به جای من در جاکارتا روی شیاپ چانگ برود و من به نظر او احترام گذاشتم و اکنون مجدد برای رسیدن به تیم ملی و حضور در رقابت‌های جهانی تلاش می‌کنم.

جای مدال جهانی و المپیک در کارنامه ام خالی است

او ادامه داد: جای دو مدال رقابت‌های جهانی و المپیک در لیست مدال هایم خالی است و امیدوارم با گذر درست از رقابت‌های انتخابی بتوانم تیم ملی را در جهانی سال آینده همراهی کنم و مدال این مسابقات را کسب کنم تا ناکامی‌های گذشته جبران شود.

ملی پوش تکواندو درباره وضعیت آسیب دیدگی خود گفت: از نظر مصدومیت در حال حاضر مشکل چندانی ندارم و در روز‌هایی که تمریناتم زیاد است به فیزیوتراپی می‌پردازم که با آسیب دیدگی جدی رو به رو نشوم. تمام تمرکز و هدفم را روی افزایش آمادگی جسمانی ام و رسیدن به اوج خودم گذاشتم تا با ارائه بهترین مبارزه بتوانم در تمام مسابقات مهم پیش رو موفق عمل کنم تا ناکامی‌های تلخ ریو ۲۰۱۶ جبران شود.

باور و اعتماد به نفس ملی پوشان از بین رفته است

خدابنده افزود: زمانی که من، کیمیا علیزاده یا دیگر تکواندوکاران درتیم ملی حضور داشتیم تیم ایران قدرت بیشتری در بانوان داشت و اسم هر کدام از ملی پوشان برای قدرت نمایی تیم کافی بود. اکنون هم تیم ستاره‌های خوبی داریم، اما باور و اعتماد به نفس ملی پوشان از بین رفته است.

برای محک زدن خودم در رقابت‌های گرند اسلم شرکت کردم

ملی پوش تکواندو عنوان کرد: مدت‌ها از مسابقات بین المللی دور بودم به همین دلیل با هزینه شخصی خودم به مبلغ ۲۳ میلیون تومان در رقابت‌های گرند اسلم شرکت کردم تا میزان آمادگی خودم را بسنجم. قوانین داوری تغییر کرده بود که ما روز قبل از وزن کشی متوجه شدیم، اما کشور میزبان از قوانین داوری آگاه بود با این وجود تلاش کردیم که عملکرد خوبی در این مسابقات داشته باشم و میزان آمادگی ام را افزایش دهم.

او تصریح کرد: برنامه‌های مسابقات بسیار فشرده است و بلافاصله بعد ازاینکه از مسابقات گرنداسلم برگشتم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم و هفته بعد از آن در لیگ برتر روی شایپ چانگ رفتم که این موضوع به افزایش آمادگی ام کمک زیادی کرده است.

ملی پوشان ما می‌توانستند در جاکارتا مدال برنز را کسب کنند

خدابنده عنوان کرد: تیم ملی ما هیچ چیز کم ندارد و تیم قدرتمندی است. دلیل ناکامی تیم ملی در جاکارتا را نمی‌دانم. ملی پوشان ما قرعه بدی نداشتند و می‌توانستند حداقل مدال برنز را کسب کنند. بانوان هوگوپوش ما نیاز دارند اعتماد به نفس و باور خود را بدست آورند و کسی فکر نمی‌کرد که تیم ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا عملکرد نا موفقی داشته باشد. ناراحتم که زحمات تیم به نتیجه نرسید.

ناراحتم که در مسابقات گرندپری حضور ندارم

او در ادامه بیان کرد: پیگیر رقابت های گرندپری بودم متوجه شدم و ناراحت هستم که جای من در این مسابقات خالی بود چرا که با بیشتر تکواندوکارانی که در گرندپری حضور داشتند مبارزه کردم و خیلی از آنها را شکست دادم و موفق از شیاپ چانگ بیرون آمدم.

پیراهن تیم ملی ایران مقدس است

خدا بنده افزود: پیراهن تیم ملی ایران مقدس است و باید با عشق برای آن زحمت کشید و به قدری برای من با ارزش است که شغلم را به دلیل علاقه به پیراهن تیم ملی کنار می‌گذارم و از صبح برای حضور در تیم ملی تکواندو ایران تمرین و تلاش می‌کنم.

بسیاری از تکواندوکاران با هزینه خانواده‌ها در لیگ برتر شرکت می‌کنند

خدا بنده عنوان کرد: رقم قرارداد‌های ما در لیگ یا تیم ملی کم است و تنها برای اهتزاز پرچم ایران در رقابت‌های بین المللی است که ورزش و تمرین می‌کنیم. بسیاری از تکواندوکاران ما با هزینه خانواده‌های خود از شهرستان برای حضور در لیگ برتر به تهران می‌آیند. شرایط مالی در تیم‌ها خوب نیست و بیشترین مبلغ برای مدال آوران و ملی پوشان است و در خیلی از تیم‌ها سقف قرار داد ۸ میلیون تومان است.

با انصراف تیم بیمه رازی نگرانی برای قهرمانی لیگ نداریم

ملی پوش تکواندو بانوان در پایان بیان کرد: ۲ سال پیش در تیم بیمه رازی حضور داشتم و پس از آن با تیم لوازم خانگی کن قرار داد بستم و اکنون  سال که در این تیم عضویت دارم. و با توجه به اینکه تیم بیمه رازی در این فصل از حضور در لیگ انصراف داد هیجان مسابقات لیگ کمتر شد و با ما با آرامش در صدر جدول قرار داریم و نگرانی برای از دست دادن قهرمانی نداریم.


بیشتر بخوانید:

کمرانی: نتایج ضعیف در جاکارتا مانع حضور ما در گرندپری شد/علیزاده به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌رسد

خوانساری: غیبت داوران بین المللی در لیگ تکواندو مشکل ساز شده است

میرحسینی: رقم قرارداد‌های بانوان ملی پوش در لیگ برتر تکواندو نصف مردان است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار