سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: تیم ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بسیار ضعیف عمل کرد به همین دلیل در گرندپری‌ها شرکت نکردیم.

کمرانی: نتایج ضعیف در جاکارتا مانع حضور ما در گرندپری شد/علیزاده به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌رسدمهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: تیم ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بسیار ضعیف عمل کرد و به همین منظور با وجود اینکه مبینا نژاد، زهرا پوراسماعیل و ناهید کیانی می‌توانستند در رقابت‌های گرندپری حاضر شوند شرکت نکردیم و تصمیم گرفتیم برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده شویم.
او ادامه داد: اگر بتوانیم در مسابقات جهانی امتیاز لازم را بدست آوریم و تکواندوکاران ما در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشند به طور حتم در رقابت‌های گرندپری سال ۲۰۱۹ شرکت خواهیم کرد، اما در حال حاضر اولویت تیم ملی مسابقات قهرمانی جهان است.

مسابقات جهانی میدان سختی است

کمرانی افزود: مسابقات جهانی میدان سختی است و برای اینکه انگیزه تکواندوکاران را افزایش دهیم و بدانند که نفرات همیشه در تیم ثابت نیستند و هر فردی که شایسته باشد می‌تواند در تیم ملی شرکت کند رقابت‌های انتخابی را بدون در نظر گرفتن سهمیه برای نفراتی که در تورنمنت‌های بین المللی حضور دارند برگزار می‌کینم تا مسیر رسیدن به تیم ملی برای همه یکسان باشد.

شایسته‌ترین افراد راهی تیم ملی می‌شوند

سرمربی تیم ملی درباره شرایط مسابقات انتخابی تیم ملی عنوان کرد: برای اینکه تمام تکواندوکاران شانس حضور در تیم ملی را پیدا کنند رقابت‌های انتخابی آزاد را در اواسط آذر ماه برگزار می‌کنیم و پس از اینکه نفرات برتر این رقابت‌ها مشخص شدند، مرحله دوم انتخابی تیم ملی با حضور ملی پوشان و تمام تکواندوکارانی که در مسابقات آزاد و قهرمانی کشور انتخاب شدند برگزار می‌کنیم تا در این مرحله مبارزه می‌کنند و شایسته‌ترین افراد راهی تیم ملی شوند و اردو‌های تیم برای حضور در رقابت‌های جهانی از دی ماه با حضور ۱۸ ورزشکار آغاز می‌شود.

تورنمنت بین المللی کیش حکم دیدار تدارکاتی را دارد

کمرانی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه ایران در اسفندماه امسال میزبان دو تورنمنت بین المللی است که از نظر امتیازی G۲ هستند و تکواندوکاران ما می‌توانند با حضور در این رقابت‌های به امتیاز رنکینگی خود اضافه کنند و یک قدم به سهمیه المپیک نزیک‌تر شوند و همچنین حکم دیدار تدارکاتی را برای آن‌ها دارد تا برای قهرمانی جهان آماده شوند.

چین و کره جنوبی قطب تکواندو بانوان هستند

او درباره ناکامی تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: بر خلاف سال‌های گذشته که کشور‌های اروپایی در تکواندو بانوان قدرتمند بودند، اما امروز کشور‌های چین و کره جنوبی به قطب این رشته تبدیل شدند و از اصلی‌ترین حریفان ایران در تکواندو هستند.

تکواندوکاران ظرفیت حضور در دو میدان مهم را نداشتند

سرمربی تیم ملی تکواندو تصریح کرد: علاوه بر حضور این دو تیم قدرتمند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، شرایط روحی ملی پوشان نیز در نتیجه نگرفتن تیم موثر بود و اوج آمادگی روحی ملی پوشان در تورنمنت کره جنوبی بود و تکواندوکاران ظرفیت حضور در دو میدان مهم را نداشتند و در جاکارتا نتیجه را واگذار کردند. تورنمنت کره جنوبی در سطح بالایی قرار دارد و اگر شانس با ما یار بود می‌توانستیم ۳ مدال طلا را کسب کنیم.

به طور حتم از ورزشکاران جوان نیز استفاده می‌کنیم

کمرانی افزود: پس از ناکامی در جاکارتا جلساتی را به منظور بررسی وضعیت تیم ملی برگزار کردیم و در ابتدا تصمیم گرفتیم رقابت‌های انتخابی برگزار کنیم تا انگیزه تکواندوکاران بیشتر شود و به طور حتم از ورزشکاران جوان نیز استفاده می‌کنیم تا تیم روند بهتری پیدا کند.

علیزاده به مسابقات قهرمانی جهان نمی‌رسد

او درباره وضعیت علیزاده عنوان کرد: کیمیا علیزاده از ناحیه زانو مورد جراحی قرار گرفت و خوشبختانه عمل او موفقیت آمیز بود و توانسته تمرینات آمادگی جسمانی خود را آغاز کند، اما مطمئنم که او به رقابت‌های قهرمانی جهان نمی‌رسد و ما هم اصراری به حضور او نداریم چراکه می‌خواهم زمانی کیمیا به تیم ملی برگردد که دغدغه مصدومیت نداشته باشد و با آرامش تمرین کند.

کیمیا کار بزرگی برای ورزش بانوان انجام داد

کمرانی ادامه داد: او در حال حاضر درگیر مراسم ازدواجش است و باید مدتی را از نظر روحی و جسمی استراحت کند و بعد با آمادگی کامل به تیم برگردد. کیمیا اگر مسابقه هم ندهد از یاد‌ها نمی‌رود. او کار بزرگی برای ورزش بانوان در المپیک انجام داد و امیدوارم که باز هم به تیم ملی برگردد و شاهد موفقیت‌های او باشیم.

کسب سهمیه المپیک برای تیم ما به صورت قاره‌ای است

سرمربی تیم ملی درباره بحث سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: کسب سهمیه المپیک برای تیم ما به صورت قاره‌ای است و بر اساس امتیازات ملی پوشان و رنکینگ آن‌ها رقم می‌خورد و با توجه به اینکه تیم‌های کره جنوبی و چین نفرات خیلی خوبی دارند کار ما نسبت به ۴ سال قبل سخت‌تر شده است.

تکواندو رشته انفرادی است

او افزود: تکواندو رشته انفرادی است و به جز بخش فنی، هر ورزشکاری باید روحیه بالایی داشته باشد تا بتواند در زمان مبارزه نتیجه بگیرد و ما تلاش می‌کنیم در اردوی تیم ملی هوگوپوشان را از نظر فنی و روحی برای قهرمانی جهان آماده کنیم.

فدراسیون تکواندو تفاوتی بین تیم ملی مردان و بانوان نمی‌گذارد

کمرانی درباره مایت فدراسیون از تیم ملی بانوان عنوان کرد: فدراسیون تکواندو از تیم ملی بانوان حمایت کرده است و هرگز تفاوتی میان تیم ما و مردان وجود نداشته و هر زمان که لازم بوده از تیم ملی حمایت کرده و با مشکلات مالی که وجود دارد تیم ملی از ابتدای دی ماه وارد اردو می‌شود و پس از آن راهی رقابت‌های جهانی خواهیم شد.

حضور ملی پوشان در گرند اسلم دیدگاه تازه‌ای به آن‌ها داد

او تصریح کرد: البته پس از اینکه برخی از ورزشکاران با هزینه خود در مسابقات گرنداسلم شرکت کردند متوجه تاثیر حمایت فدراسیون برای حضور آن‌ها در رقابت‌ها شدند و بیشتر از قبل قدردان بودنشان در تیم ملی هستند و دیدگاه تازه‌ای نسبت به این موضوع پیدا کردند.

مبارزه کردن در لیگ می‌تواند استرس هوگوپوشان را کاهش دهد

کمرانی درباره مسابقات جام کوثر عنوان کرد: مسابقات لیگ برتر بهترین فرصت برای تمرین تکواندوکاران و آشنایی آن‌ها با شرایط جوی سالن مسابقات است و مبارزه کردن در لیگ می‌تواند استرس هوگوپوشان را کاهش دهد و با قوانین جدید داوری تکواندو آشنا کند. خوشبختانه برخی از ورزشکاران ما که تا سال گذشته در رده نوجوانان بودند با توجه به شرایط سنی که دارند توانستند در رده جوانان وارد شوند و به مبارزه بپردازند و پشتوانه خوبی برای تیم ملی ایجاد کند.

غیبت تیم بیمه رازی هیجان لیگ را کم کرد

او افزود: امسال تیم بیمه رازی از لیگ انصراف داد و این اتفاق هیجان مسابقات را کمتر از گذشته کرده است و امیدوارم که در دور برگشت که ۸ تیم برتر با یکدیگر مبارزه می‌کنند شاهد هیجان و رقابت بیشتری در بین تیم‌ها باشیم.

امیدوارم در مسابقات جهانی نتیجه بهتری را کسب کنیم

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پایان گفت: بعد از اینکه رقابت‌های انتخابی تیم ملی برگزار شد و ۱۸ نفر نهایی را برای برگزاری اردوی تیم ملی انتخاب کردیم، جلسه‌ای را با حضور مسئولان فدراسیون برگزار می‌کینم تا کادر فنی تیم ملی مشخص شوند و امیدوارم ورق برگردد و برخلاف بازی‌های آسیایی جاکارتا که شرمنده مردم شدم بتوانیم در جهانی نتایج بهتری را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید: 

تیم تکواندو شهرداری ورامین قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد

اعتراضات شدید سرمربی تیم دانشگاه آزاد به داوری لیگ برتر / انصراف عاشورزاده از دیدار برابر تیم شهرداری

بازگشت مهدی خدابخشی به مسابقات تکواندو

سقوط آزاد تکواندو در گرند پری امارات/ چهار وزن المپیکی فقط با یک برنز!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار