قائم مقام کمیته امداد گفت: ما نتوانستیم نظام اقتصادی سرمایه‌داری که در سیستم ما پنهان بوده اما آثار آن را می‌بینیم از رگ و ریشه در بیاوریم .

نظام اقتصادی کشور نیازمند اصلاح است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، منصور برقعی  در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پدیده فقر ابتدا روحیه‌ها را می‌شکند، گفت: بر این اساس مدیرکل و کارکنان کمیته امداد در استان باید در وهله اول منشأ ایجاد اعتماد به نفس و بروز قوت درونی خود و مخاطبین‌شان باشد.

 قائم مقام کمیته امداد با تاکید بر اینکه سخت‌کوشی مطالبه دوم ما از مدیرکل و کارکنان امداد در استان‌ها است، افزود: در کمیته امداد برخوردی به جز برخورد احترام‌آمیز با مددجویان مورد انتظار نیست.

برقعی با بیان اینکه تفکیک استان حمایتی و مشارکتی را قبول ندارم، گفت: خدواند جریان پیدا کردن پدیده‌های نورانی و متبرک مثل انفاق، صدقه و قرض‌الحسنه را مکانیزم گره‌گشایی از مسأله فقر قرار داده و اگر استانی فکر کند که نقش مشارکتی ندارد معنایش این است که به مکانیزم‌های قبض و بستی که خداوند در کتابش برای رزق قرار داده وقوف ندارد.

وی بیان کرد: مکانیزم گره‌گشایی و خروج از فقر در منظومه اندیشه اقتصاد دینی حتی این نیست که تلاش کنیم یک پتروشیمی به یک استان بیاوریم که 500 فرصت شغلی ایجاد کرده و بعد از 30 سال نتیجه اش آلودگی و هزینه‌های تلنبار شده برای نسل‌های بعدی باشد، بروید ببینید پتروشیمی چه آثاری در استان‌های دیگر بعد از حدود 30 سال به بار آورده است.

قائم مقام کمیته امداد با بیان اینکه اصل فقر را امام علی(ع) در تعبیر بسیار کوتاهی بیان فرموده که دره‌های فقر در کنار قله‌های ثروت درست می‌شود وقتی عدالت در توزیع ثروت وجود ندارد، گفت:ما اساسا به آفت ریشه‌های پنهان اقتصاد نظام طاعوت مبتلا هستیم و اندیشه سرمایه‌داری در نظام طاغوت هنوز با وجود همه توفیقاتی که انقلاب اسلامی داشته در برخی جاها وجود دارد.

برقعی با بیان اینکه برخی نظامات و قوانین ما در عرصه اقتصادی مربوط به زمان رضاشاه است، عنوان کرد: قانون تجارت ما متعلق به سال 1311 است که از قانون فرانسه و بلژیک تدوین شده و از آن زمان تاکنون روی آن ریل حرکت می‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر یک مرتبه در عرض چند ماه اتفاقاتی در کشور ما رخ می‌دهد  و قیمت‌ها آثاری را به بار می‌آورد که حتی به اقشار متوسط هم فشارهایی وارد می‌شود تا مردم از زندگی خود برخی هزینه‌ها را حذف کنند تردید نکنید که این هزینه‌هایی که از زندگی مردم کنده شده روی قله‌های ثروتی اضافه شده است.

قائم مقام کمیته امداد ابراز کرد: ما نتوانستیم نظام اقتصادی سرمایه‌داری که در سیستم ما پنهان بوده اما آثار آن را می‌بینیم از رگ و ریشه در بیاوریم و این همتی بلند می‌خواهد.

برقعی با بیان اینکه قانون پولی و بانکی و برنامه و بودجه ما به قبل از انقلاب بر می‌گردد که آن را عوض نکرده‌ایم، گفت: نتیجه همه این‌ها اتفاقاتی است که در کشور رخ می‌دهد و همه ملت از آن رنج می‌برند و مسئولان هم باید همه وقت و انرژی خود را بگذارند که کمی آثار آن را کاهش دهند.

وی توجه حداکثری به وضع نیازمندان را وظیفه اصلی کمیته امداد دانست و بیان کرد: کمیته امداد ثابت کرده که در وفاداری به اساس‌نامه امداد یک مشی روشن دارد و در مسایل سیاسی استان‌ها ورود و مداخله نمی‌کند بنابراین فعالیت بر له یا علیه کسی در انتخابات به هیچ وجه در امداد قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/س

توزیع سبد کالا در جامعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.