مانور زلزله در مدارس استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   مانور زلزله در راستای توسعه فرهنگ ایمنی و بالابردن سطح آگاهی‌ها شهروندان و کسب آمادگی در رویارویی با پدیده‌های خطرساز و کاستن از پیامد‌های منفی آن‌ها همزمان با سراسر کشور در مدارس استان مرکزی هم برگزار شد.

در این مانورها امدادگران هلال احمر با حضور در مدارس همراه با دانش آموزان نحوه پناه گیری و خروج اضطراری را در زمان وقوع زلزله تمرین کردند.

ابتدا دانش آموزان نحوه چگونگی مقابله با حوادث احتمالی و پناه گیری در مواقع بروز زلزله آشنا شده و در ادامه با استفاده از روش‌های مختلف اقدام به خاموش کردن آتش فرضی نموده و به تمرین نجات مصدومین احتمالی حوادث پرداختند.

این مانورها بهانه‌ای است تا کارشناسان وامدادگران هلال احمر با مرور فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو در این عرصه، دانش و آگاهی‌های عمومی را ارتقا بخشیده و با حذف عوامل خطرزا در زمان بحران آسیب‌پذیری کاهش یافته و ایمنی افزایش یابد.

در مانور زلزله دانش آموزان با خروج ایمن در هنگام حوادث، ، تخلیه اضطراری، پناه گیری و شناخت نقاط ایمن در منزل و مدرسه آشنا می‌شوند.

براساس آخرین ویرایش استاندارد ۲۸۰۰ (آیین نامه زلزله ایران) استان مرکزی در محدوده شهر‌های با خطر زلزله نسبی متوسط و بالا قراردارد.

بر این اساس شهر‌های ساوه، رازقان، مامونیه، دلیجان، آشتیان جزء مناطق با خطر زلزله بالا هستندو شهر‌های کمیجان، داود آباد، مهاجران و نیم ور جزء مناطق با خطرنسبی زلزله هستند.

مانور زلزله در مدارس استان مرکزی

انتهای پیام/ج

مانور زلزله سراسری در مدارس استان مرکزی

برچسب ها: زلزله ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.