رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درسفرساوه از افزایش ۱۴ درصدی مستمری کمیته امداد خبرداد.

افزایش ۱۴ درصدی مستمری کمیته امداد/ افزایش وام وکمک بلاعوض مسکن‌های زلزله کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور درسفربه ساوه از افزایش ۱۴ درصدی مستمری کمیته امداد در سال جاری خبرداد و گفت: با همکاری مجلس و دولت در اجرای تبصره ۱۴، از مهرماه تعداد افراد منتظر زیر پوشش قرار کمیته امداد به حداقل خواهند رسید.

فتاح افزود: طبق توافقی که با دولت صورت گرفته از شهریورماه سبد کالا در سطح وسیعی برای مددجویان امداد و بهزیستی توزیع خواهد شد با مساعدت رئیس جمهور برای چند دهک بالاترهم مقادیر بیشتری در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا ۲ ماه آینده دریافت وام ضروری تا سقف ۵۰ میلیون ریال در کمیته امداد و دریافت جهیزیه برای نیازمندان بدون صف خواهد بود.

خارج شدن ۲۴۰ هزار خانوار زیرپوشش از چرخه حمایتی کمیته امداد در دو سال و نیم گذشته

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه اشتغالزایی و خوداتکایی خانواده‌های زیر پوشش اصلی‌ترین و محوری‌ترین فعالیت کمیته امداد و خوشبختانه مجلس و دولت در این حوزه حمایت لازم را داشته اند ادامه داد: با تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد در دو سال و نیم گذشته ۲۴۰ هزار خانوار از چرخه حمایتی امداد خارج شده اند.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته منابع تسهیلات ۲ برابر شده تصریح کرد: مجموع منابع تسهیلات کمیته امداد سال ۹۶ بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۹۰ درصد آن تخصیص یافت و جذب شد و این رقم امسال به ۴ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف افزایش یافته است.

فتاح به برنامه ریزی برای پرداخت آسان تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف کمیته امداد اشاره وبیان کرد: امیدواریم تعدادوام‌ها از ۱۳۵ هزار فقره وام در سال گذشته به ۲۰۰ هزار فقره وام افزایش یابد تا افراد زیر پوشش با دریافت این تسهیلات در مدت ۳ سال خودکفا شده و با اشتغالزایی متاثر از اعطای تسهیلات از چرخه حمایتی امداد خارج شوند.

افزایش وام وکمک بلاعوض مسکن‌های زلزله کرمانشاه

وی از روند بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله کرمانشاه ابراز رضایت کردو افزود: خوشبختانه با مصوبه دولت در هفته گذشته سقف وام و نیز کمک بلاعوض برای واحد‌های شهری و روستایی زلزله زده افزایش یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهارکرد: در زمینه کمک به زلزله زدگان کرمانشاه دولت همکاری خوبی با کمیته امداد داشت دولت پذیرفت که همه در زمینه کمک به زلزله زدگان کرمانشاه واحد مسکونی بالغ با دریافت وام بلاعوض بازسازی و احداث شوند.

کمک‌های جمع آوری شده جشن عاطفه‌ها تا قبل از آغاز سال تحصیلی توزیع می‌شود

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله‌ای جشن عاطفه‌ها گفت: تا قبل از آغاز سال تحصیلی کمک‌های جمع آوری شده در بین حدود ۳۱۰ هزار دانش آموز نیازمند توزیع می‌شود.

فتاح بیان کرد:علاوه بر کمک‌های مردمی از منابع دولتی و امدادی هم برای تامین مایحتاج دانش آموزان استفاده می‌کنیم و همه دانش آموزان نیازمند حداقل تا سقف ۱۰۰ هزار تومان مایحتاج تحصیلی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.