مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان از جذب و تحصیل سه هزار و ۷۳۷ دانش آموز از طریق مراکز آموزش از راه دور استان در سال تحصیلی جاری خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، رشید قربانی از فعالیت ۳۰ مرکز آموزش از راه دور در سطح شهرستان ها و مناطق تابعه استان خبرداد و گفت: خوشبختانه با تلاش موسسین و مدیران مدارس آموزش از راه دور استان، تعداد سه هزار و ۷۳۷ دانش آموز شامل یک هزار و ۹۴۲ دختر و یک هزار و ۷۹۵ پسر در این مراکز جذب و تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف از تأسیس مدارس آموزش از راه دور، تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت و زمینه سازی برای بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش است، اظهارداشت: مبنای تأسیس این مراکز، توسعه عدالت آموزشی است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مدارس آموزش از راه دور را ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانست و افزود: افرادی که فرصت حضور همیشگی در مدارس را نداشته و به خاطر شرایط جغرافیایی، فرهنگی و سایر مشکلات از تحصیل بازمانده و یا ترک تحصیل کرده اند، می توانند از طریق این مراکز ادامه تحصیل دهند.

قربانی با تاکید بر اینکه فراهم کردن شرایط مناسب ادامه تحصیل افراد، وظیفه آموزش و پرورش است، ادامه داد: با تاسیس مدارس آموزش از راه دور، شرایط ادامه تحصیل این افراد فراهم شده و ضروری است با همفکری موسسین و کارشناسان مربوطه در خصوص رفع مشکلات موجود و تقویت برنامه های مدارس آموزش از راه دور و به روز رسانی قوانین و مقررات اقدام شود.

وی یادآور شد: با توجه به فراهم نمودن نصب سامانه های آموزش الکترونیک مدارس، تلاش بر این است افزایش دسترسی و بهره برداری از خدمات الکترونیکی به ویژه آموزش آنلاین برای فراگیران فراهم شود تا دانش آموزان از مزایای آموزش های غیر حضوری و مجازی در برنامه های آموزشی و تربیتی بهره مند شده و مدارس هم بتوانند در خصوص افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان گام های موثری بردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان همچنین از کسب رتبه های سه رقمی و زیر هزار در کنکور سراسری سال ۹۷ توسط دانش آموزان مراکز آموزش از راه دور استان خبرداد و بیان کرد: با توجه به فعالیت ۴۲۰ نفر نیروی انسانی در این مدارس، بستر مناسبی برای اشتغال افراد تحصیل کرده در این مراکز فراهم شده است.

قربانی با بیان اینکه اکثر دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانش آموزان با افزایش دانش فنی و مهارت خود در این رشته ها، تاثیر بسزایی در بهره وری نیروی کار و اشتغال در حرف مختلف خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر اقدامی که در حوزه تعلیم و تربیت صورت می گیرد، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در جهت تربیت نیروی انسانی و فرهنگ مطلوب آن جامعه است، اظهارداشت: باید تلاش شود مدارس آموزش از راه دور از نظر امکانات، تجهیزات و آموزش های کیفی ارتقاء یابند.

انتهای پیام/م

جذب و تحصیل سه هزار و ۷۳۷ دانش آموز از طریق مراکز آموزش از راه دور استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.