بیستمین مانور زلزله هفتم آذرماه در مدارس شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری مانور زلزله در مدارس شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد رشیدی رئیس جمعیت هلال احمر شیراز، گفت: بیستمین مانور زلزله و ایمنی مدارس، هفتم آذرماه و همزمان با سراسر کشور در شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در برابر صدمات ناشی از زلزله، بخش آموزش همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برای کاربردی کردن آموخته‌های دانش‌آموزان پیرامون زلزله، از سال ۱۳۷۴ اجرای مانور در سطح مدارس را طراحی کرد.

رشیدی ادامه داد: همه ساله روز هشتم آذر ماه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، علوم، کشور و جمعیت هلال‌احمر و سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود، امسال با توجه به اینکه هشتم آذر با پنجشنبه و تعطیلی مدارس همزمان شده است، این مانور روز چهارشنبه هفتم آذر اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال مانور زلزله و ایمنی مدارس، "مدرسه ایمن- جامعه تاب‌آور" است، گفت: در شیراز و با همکاری آموزش و پرورش، با توجه به آموزش‌های قبلی در هر یک از نواحی چهارگانه، ۱۰ مدرسه و جمعا چهل آموزشگاه مانور برگزار می‌شود.

رشیدی گفت: با تعامل مناسب موجود و اجرای طرح مشترک توسعه دادرس و با همگانی کردن طرح‌های آموزشی، تلاش کرده‌ایم در سایر ایام سال نیز طرح دادرس را با عنوان "دانش آموز آماده در روز‌های سخت" در مدارس اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در شیراز و به شکل نمونه، بیستمین مانور زلزله در مدرسه فرشتگان واقع در بلوار نصر، برگزار خواهد شد.

رئیس هلال احمر شیراز تصریح کرد: هدف از این مانور ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی است.
انتهای پیام/م

برگزاری بیستمین مانور زلزله در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار