مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۹ نفر در لرستان به دلیل حوادث ناشی از کار جان باختند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،حمید رضا نظیفی،مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۹ نفر در لرستان به دلیل حوادث ناشی از کار جان باختند.

 حمید رضا نظیفی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد فوت شدگان حین کار در این استان ۹ نفر گزارش شده است.


عضو شورای قضائی استان لرستان اظهار داشت: همچنین در شش ماهه نخست سال قبل (۱۳۹۶) نیز تعداد ۱۳ به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده اند که مقایسه آماری شش ماهه نخست تعداد فوت شدگان ناشی از حوادث کار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خوشبختانه ۳۱ درصد کاهش داشته است.

 

 نظیفی با اشاره به مصدومین ناشی از حوادث کار نیز بیان داشت: بررسی آمار مصدومین حوادث ناشی از کار در شش ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که تعداد ۳۲۸ نفر به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۳۱۹ نفر مرد و ۹ نفر زن به دلیل حوادث ناشی از کار صدمه دیده و در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مورد معاینه قرار گرفته اند.


مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان همچنین افزود: طی شش ماهه نخست سال قبل (۱۳۹۶) نیز در استان لرستان تعداد ۳۱۲ نفر مصدوم براثر حوادث ناشی از کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل تعداد ۳۰۳ نفر مرد و ۹ نفر زن می‌باشند.


 حمید رضا نظیفی تصریح کرد: مقایسه آماری این دو بازه زمانی طی شش ماهه نخست امسال و سال ماقبل نشان می‌دهد که آمار مصدومین ناشی از حوادث کار در استان لرستان با افزایش ۵ درصدی مواجه بوده است.


عضو شورای قضایی استان لرستان ادامه داد: با بررسی آمار‌های منتشر شده در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می‌توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.


این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان می‌باشد گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.


بر اساس این گزارش، بی احتیاطی، وسایل بی حفاظ، وسایل معیوب، عدم استفاده از وسایل حفاظتی، فقدان اطلاعات، ازدحام و بی‌نظمی تجهیزات، لباس خطرناک، عدم آموزش، نور ناقص و تهویه نامطلوب به تربیت از مهمترین عوامل ایجاد حوادث ناشی از کار است.

 

انتهای پیام/ب

 

فوت ۹ نفر لرستانی به دلیل حوادث ناشی از کار

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.