مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان از توزیع ۱۸ هزار و ۲۲۵ تن انواع بذر اصلاح کشاورزی برای استفاده مناسب کشاورزان در کشت پاییزه در این استان خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد صالح احمدی گفت: این میزان بذر برای کشت پاییزه محصولات گندم، جو، نخود، کلزا، ماشک و سیب زمینی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

وی افزود: بیشترین سهم توزیعی مربوط به گندم است که با ۱۷ هزار و ۷۲۴ تن شامل ۱۵ درصد از ۸۸ هزار تن بذر مورد نیاز گندمکاران استان بود که با تخصیص یارانه دولتی خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

احمدی گفت: از ۱۷ هزار و ۷۲۴ تن بذر توزیعی حدود ۱۴ هزار و ۶۰۶ تن مربوط به بذور گواهی شده، ۲ هزار و ۸۲۶ تن مربوط به بذور مادری و ۲۹۱ تن نیز مربوط به بذور پرورشی است.

وی با بیان اینکه برای هر کیلوگرم بذر اصلاح شده گندم از ۷۰۰ تا سه هزار و ۵۴۵ ریال یارانه پرداخت شده است، گفت: بیشترین میزان یارانه مربوط به بذور گواهی شده و کمترین میزان نیز مربوط به بذور پرورشی است.

وی گفت: در این مدت ۵۳۴ تن انواع بذر جوی آبی و دیم تهیه و توزیع شده که شامل حدود ۱۲ درصد از بذر مورد نیاز چهار هزار و ۷۰۰ تنی است.

وی دیگر بذر‌های تامین شده را نیز شامل ۱۰۰ تن نخود، ۱۰۰ تن سیب زمینی، ۲۰ تن کلزا و ۴۴ تن نیز ماشک اعلام کرد و افزود: در تامین این بذر‌ها به مقاومت آن‌ها در کم آبی، بازده بیشتر نسبت به بذور بومی و سلامت آن‌ها توجه شده است.

احمدی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری کشت پاییزه محصولاتی از جمله گندم، جو و کلزا در این استان را در سطح ۶۱۵ هزار هکتار ابلاغ کرده که تاکنون بیش از ۶۰۸ هزار هکتار آن زیر کشت رفته است.

وی گفت: سهم گندم از این میزان ابلاغ ۵۸۲ هزار هکتار، جو ۲۵ هزار هکتار و بقیه نیز مربوط به کلزا و ماشک است.

انتهای پیام/م

کشت محصولات پاییزه در سطح مزارع استان کردستان

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.