مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت:در بین شهرستان های استان کردستان، بیجار با خرید 221 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پیشتاز است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جمال صالحی  گفت:در سال زراعی جاری 556 هزار هکتار شامل 522 هزار هکتار مزارع دیم و 34 هزار هکتار مزارع آبی کشت گندم اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به اینکه کار خرید گندم از ۱۰ تیرماه امسال آغاز شده است، گفت: پیش بینی ۹۰۰ هزار تن خرید گندم در سال زراعی‌جاری در استان ۱۰۰ درصد محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان بیش از ۱۵ هزار تُن است، عنوان کرد: تاکنون ۹۰۵ هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده که این میزان رکورد خرید این محصول در چهل سال اخیر در استان شکسته شد.
صالحی بیان کرد: در بین شهرستان های استان کردستان، بیجار با خرید 221 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پیشتاز است و سقز با 167 هزار تُن، قروه 163 هزار تُن و دهگلان با 143 هزار تُن در جایگاه های بعدی قرار دارند، مریوان نیز با سه هزار تُن در جایگاه آخر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در بین استان های کشور از نظر خرید گندم استان کردستان در جایگاه سوم قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان را ۱۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال است، گفت: تاکنون پنج هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: تاکنون ۱۸۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز استان به ۱۰ استان دیگر کشور از جمله مازندران، گیلان، تهران، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، البرز  صادر شده است.
صالحی با بیان اینکه همچنان در کمبود کامیون با مشکل مواجه هستیم،گفت: در حال حاضر ۲۹۰ کامیون کار حمل گندم را انجام می دهند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان گفت:در سال جاری 94 مرکز خرید گندم شامل 73 مرکز خرید سازمان تعاون روستایی و 21 مرکز خرید بخش خصوصی شامل سیلو و کارخانجات آرد، کار خرید گندم را از کشاورزان به قیمت مصوبه 13 هزار ریال با لحاظ درجه پاکی گندم شروع کرده اند.
انتهای پیام/م

آهنگ خرید روزانه گندم در استان کردستان  بیش از ۱۵ هزار تُن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.