مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی گفت: سه ایده در سازمان توسط بسیج علمی نخبه‌های استان به مراحل تجاری سازی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، سرگرد هادی محمدزاده مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی گفت: طرح فرش سه بعدی، دستگاه خشک کن و پاگیره که توسط سه نخبه در استان خراسان شمالی ارائه شده بود هم اکنون به مراحل تجاری سازی رسیده است.

وی بر ارائه طرح‌های کوچک در راستای ایجاد مشاغل خانگی تاکید کرد و افزود: طرح میوه خشک کن توسط یک نخبه مطرح و پس از پخته شدن برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد و هم اکنون در شهرک صنعتی تولید انبوه دارد و حتی صادرات نیز داشته است.

سرگرد محمدزاده گفت: طرح فرش سه بعدی نیز می‌تواند تحولی در تولید فرش داشته باشد و هم اکنون با یک شرکت در این رابطه گفت و گوی شده است.

وی در خصوص طرح پاگیره گفت: این طرح به جای دستگیره است و در اماکن عمومی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکت‌هایی برای تولید انبوه موافقت‌هایی داشته اند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی به طرح موبایل نابینایان نیز اشاره کرد و گفت: یک شرکت چینی قول مساعد برای تجاری سازی این طرح را نیز داده است.

وی در خصوص طرح آتل گچ نیز گفت: در این طرح دست و یا پا که مورد آتل قرار می‌گیرد هوا جریان خواهد یافت که این طرح نیز برای تجاری سازی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: هدف این سازمان کمک و یاری رساندن به نخبه‌هایی است که به سایر سازمان‌ها مراجعه کردند، اما پاسخی دریافت نکردند.

سرگردمحمدزاده همچنین از راه اندازی دو مرکز رشد فعال در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: با راه اندازی این دو مرکز می‌توانیم دانشجویان و نخبگان را به سمت تجاری سازی سوق دهیم.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان با بیان اینکه پیشرفت علمی کشور باید بدون توقف و عقب گرد باشد، گفت: باید جوانان را باور داشته باشیم، زیرا جوانان نخبه می‌توانند مرز‌های دانش را بشکنند و شاهد تحول علمی باشیم.

محمدزاده اظهار داشت: جوانان نخبه استان افزون بر ۷۰ طرح و ایده نو ارائه دادند که مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است: هم اکنون ۱۰۰ نخبه در زمینه‌های مختلف عضو سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری خراسان شمالی هستن و بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام / ب/ ایرنا

عضویت ۱۰۰ نخبه جوان خراسان شمالی در سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.