رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی از تولید 80 هزار متر مربع فرش در شش ماهه اول سال جاری در استان خبر داد.

شهرکی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:در شش ماهه اول سال جاری 80 هزارمتر مربع فرش توسط بافندگان استان به ارزش تقریبی 32 میلیارد تومان تولید شده که از این مقدار حدود 50 هزار متر مربع صادر شده است.

وی افزود:ارزش این میزان صادرات فرش دستباف حدود 4 میلیون دلار بوده که به کشورهای آلمان، آمریکا، امارات، ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است.

شهرکی گفت:در خراسان جنوبی بیش از 50 هزار بافنده فرش دستباف به صورت تمام وقت، نیمه وقت و پاره وقت بر روی 25 هزار دار قالی فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرش دستباف در خراسان جنوبی با کیفیت بالا تولید می شود، افزود: این فرش‌ها در نقش‌های ریزماهی، گل فرنگ، افشان، بته جقه و نایین است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته در خصوص 65 طرح مربوط به فرش دستباف از محل تسهیلات روستائیان و عشایر به مبلغ 43 هزار و 720 میلیون ریال با بانک های عامل انعقاد قرارداد شده است.

شهرکی عنوان کرد: در یک سال گذشته تعداد 862 مجوز مشاغل خانگی در حوزه فرش دستباف خراسان جنوبی صادر شده که 747 نفر از متقاضیان به مبلغ 37 هزار و 725 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/غ

صادرات حدود 4 میلیون دلاری فرش در خراسان جنوبی

 

 
برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار